تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 0:57
127 بازدید
کد خبر : 6554

اطلاعیه مهم و فوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه

اطلاعیه مهم و فوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه

اطلاعیه مهم و فوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه به گزارش منیبان، سازمان ثبت احوال کشور یک اطلاعیه جدید صادر کرد. سازمان ثبت احوال کشور در اطلاعیه‌ای، درباره روند صدور کارت هوشمند ملی توضیحاتی ارائه کرد. سازمان ثبت احوال کشور از شهروندان خواست هرچه سریع‌تر برای تعویض کارت ملی، شناسنامه و ثبت آدرس و

اطلاعیه مهم و فوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه اطلاعیه مهم و فوری درباره صدور کارت ملی و شناسنامه

به گزارش منیبان، سازمان ثبت احوال کشور یک اطلاعیه جدید صادر کرد. سازمان ثبت احوال کشور در اطلاعیه‌ای، درباره روند صدور کارت هوشمند ملی توضیحاتی ارائه کرد. سازمان ثبت احوال کشور از شهروندان خواست هرچه سریع‌تر برای تعویض کارت ملی، شناسنامه و ثبت آدرس و نشانی جدید خود اقدام کنند.

جزییات درگیری دریایی ایران و آمریکا/پرواز چهار جنگنده و بالگرد و دو پهباد برای جلوگیری از توقیف یک کشتی

سازمان ثبت احوال کشور با صدور یک اطلاعیه جدید، جزئیات و نحوه استعلام نشانی، صدور کارت ملی هوشمند، تعویض شناسنامه‌های قدیمی و ثبت نشانی جدید را اعلام کرد. سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور رونمایی شد.

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: ۷ هزار و ۹۲۶ نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند.

سازمان ثبت احوال کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اوایل فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در نمایندگی‌های کوالالامپور، فرانکفورت، وین، نمایندگی‌های اسلو، واشنگتن و استکهلم و بانکوک فعال شده‌اند و در حال حاضر این نمایندگی‌ها به ۱۹ مورد توسعه یافته است.

یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکیدات ریاست جمهور و وزیر کشور، ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی‌های سازمان ثبت‌احوال کشور، زیرساخت‌های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است.

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در استانبول، استکهلم، اسلو، باکو، بانکوک، بروکسل، پاریس، دبی، رم، فرانکفورت، کوالالامپور، مادرید، مسکو، مومبای، هامبورگ، واشنگتن، وین و کپنهاک و تفلیس خدمت مربوط به کارت هوشمند ملی را به ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه می‌کند.

بیشترین درخواست‌های کارت هوشمند ملی مربوط به نمایندگی فرانکفورت با ۲ هزار و ۲۱۱ مورد بوده است.

تاکنون بیش از ۷ هزار و ۹۲۶ نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور درخواست کارت هوشمند ملی خود را در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده‌اند.

سازمان ثبت احوال کشور از تعیین تکلیف کارت‌های هوشمند ملی خبر داد و اعلام کرد: از شهروندان خواسته می‌شود نسبت به تعویض شناسنامه‌ها و ثبت نشانی و اقامتگاه قانونی در سامانه هویت اقدام کنند.»

درخواست سازمان ثبت احوال برای تعویض شناسنامه و ثبت نشانی جدید

از این پس نشانی اقامتگاه قانونی هر فرد، نشانی مندرج در سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان سازمان ثبت احوال خواهد بود.

سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، به نشانی https://sahim.sabteahval.ir؛ سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، با عنوان اختصاری سهیم است که از این پس نشانی و آدرس اقامتگاه قانونی هر فرد و هر کد ملی، نشانی مندرج در این سامانه خواهد بود.

تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی مکلف هستند آدرس و نشانی هر فرد را از سامانه ثبت احوال استعلام بگیرند و مردم هم موظف هستند تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

محمدباقر عباسی، معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور از امکان احراز هویت و تطبیق کدملی با کد پستی هر فرد خبر داد.

معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق قانون که سال‌ها قبل به تصویب رسید؛ دستگاه‌های مربوطه مکلف شدند یک شماره ملی و یک کد پستی به همه افراد اختصاص دهند.

عباسی افزود: بر اساس سامانه ثبت احوال برای هر فرد با یک کد ملی یک آدرس به صورت قانونی در سامانه ثبت احوال ثبت می‌شود.

معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر یک‌پارچه سازی خدمات با این تحول جدید گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۳۷۸ مکلف شدند آدرس و مشخصات ثبت شده افراد در سامانه ثبت احوال را ملاک عمل خود قرار دهند.

معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه سامانه ثبت احوال به صورت برخط و الکترونیکی به تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی متصل شده است؛ گفت: در سال ۹۷ تمام شهروندان طبق مصوبه شورای فناوری اطلاعات مکلف شدند که ظرف ۲۰ روز از جابجایی خود، نشانی جدید را در پایگاه قانونی ثبت احوال ثبت کنند. امسال در قانون بودجه مقرر شده‌است که از این پس نشانی اقامتگاه قانونی هر فرد، نشانی مندرج در سامانه مندرج در سامانه ثبت احوال خواهد بود.

سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری سرویس‌های الکترونیکی، این نشانی قانونی را به تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی موسسات و نهادهای عمومی و غیر دولتی ارسال کند؛ این مبادی به هیچ عنوان حق اخذ نشانی از اشخاص حقیقی را به غیر از سرویس الکترونیکی سازمان ثبت احوال ندارند.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.