تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 10:58
115 بازدید
کد خبر : 8816

بازار داغ خریدوفروش حواله خودرو

بازار داغ خریدوفروش حواله خودرو

بازار داغ خریدوفروش حواله خودرو به گزارش منیبان، این عدد برای شاهین سایپا به حدود ۳۰ درصد می‌رسد و ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی به‌عنوان ارزان‌ترین مونتاژی فعلی، در بازار آزاد حدود ۳۵ درصد بیشتر از کارخانه فروخته می‌شود. همین اختلاف قیمت کارخانه و بازار خیلی‌ها را برای کسب سود بادآورده وسوسه می‌کند و تب خریدوفروش

بازار داغ خریدوفروش حواله خودرو بازار داغ خریدوفروش حواله خودرو

به گزارش منیبان، این عدد برای شاهین سایپا به حدود ۳۰ درصد می‌رسد و ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی به‌عنوان ارزان‌ترین مونتاژی فعلی، در بازار آزاد حدود ۳۵ درصد بیشتر از کارخانه فروخته می‌شود. همین اختلاف قیمت کارخانه و بازار خیلی‌ها را برای کسب سود بادآورده وسوسه می‌کند و تب خریدوفروش حواله خودرو را بالا نگه داشته است. مثلا کسی که حاضر به پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان برای حواله تارا دستی است و به‌جز آن ۴۹۰ میلیون تومان هم برای واریز به‌حساب ایرانخودرو کنار می‌گذارد، بازهم امکان دسترسی به سود ۳۰ درصدی دارد.

تارا دستی بین محصولاتی که در مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه عرضه شدند، الان بیشترین تفاوت قیمت را در کارخانه و بازار تجربه می‌کند؛ ۷۰ درصد. کسی که با رندی موفق به خرید حواله تارا دستی می‌شود و ۳۹۴ میلیون تومان به حساب ایرانخودرو واریز می‌کند، امکان فروش همین محصول را در بازار آزاد با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان پیدا می‌کند. یا مثلا تارا اتومات که در همان مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه در دسترس خریداران قرار گرفت، الان اختلاف قیمت تقریبا ۶۰ درصدی را در نمایندگی و بازار آزاد دارد.

چون قیمت تارا اتوماتیک در نمایندگی ایرانخودرو ۴۹۰ میلیون تومان است و در بازار آزاد خرید تارا اتوماتیک به‌عنوان یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی ۷۸۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. رانا پلاس که یکی از مدل‌های مرحله اول بود و شاهینی که در هر دو مرحله عرضه شد، به‌ترتیب تفاوت قیمت ۵۲ و ۳۱ درصدی بین کارخانه و بازار دارند و این عدد برای محصولات مونتاژی بین هفت تا ۳۵ درصد تخمین زده می‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی که یکی از ارزان‌ترین مونتاژی‌های فعلی بازار است، توسط خود مدیران‌خودرو ۷۰۶ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما وقتی سراغ بازار آزاد می‌رویم، قمیت ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی ۹۵۰ میلیون تومان یعنی ۳۵ درصد بیشتر از کارخانه است. آنطرف یکی از کمترین اختلاف قیمت‌ها را بین کارخانه و بازار چری آریزو ۵ توربو تجربه می‌کند؛ حدود هفت درصد.

تفاوت قیمت محصولات سامانه یکپارچه در بازار و کارخانه

خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار

تفاوت قیمت

تارا دستی

۳۹۴ میلیون

۶۷۰ میلیون

۲۶۷ میلیون (۷۰ درصد)

تارا اتومات

۴۹۰ میلیون

۷۸۵ میلیون

۲۹۵ میلیون (۶۰ درصد)

رانا پلاس

۳۲۲ میلیون

۴۹۰ میلیون

۱۶۸ میلیون (۵۲ درصد)

شاهین

۴۲۵ میلیون

۵۶۰ میلیون

۱۳۵ میلیون (۳۱ درصد)

کوییک اتومات

۳۲۷ میلیون

۴۰۰ میلیون

۷۳ میلیون (۲۲ درصد)

ساینا S اتومات

۳۳۰ میلیون

۴۰۰ میلیون

۷۰ میلیون (۲۱ درصد)

آریزو ۶ پرو

یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون

یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون

۲۲۲ میلیون (۱۷ درصد)

آریزو ۵ توربو

یک میلیارد و ۵۲ میلیون

یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون

۷۸ میلیون (هفت درصد)

تیگو ۸ پرو مکس

دو میلیارد و ۳۷۹ میلیون

دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون

۵۲۱ میلیون (۲۱ درصد)

تیگو ۷

یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون

یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون

۱۰۳ میلیون (هفت درصد)

جک S3

۹۱۰ میلیون

یک میلیارد و ۳۰ میلیون

۱۲۰ میلیون (۱۳ درصد)

دایون Y5

یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون

۳۵۲ میلیون (۲۸ درصد)

ام‌وی‌ام X22 پرو دستی

۷۰۶ میلیون

۹۵۰ میلیون

۲۴۴ میلیون (۳۵ درصد)

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.