تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 - 13:03
65 بازدید
کد خبر : 21950

جدیدترین کتاب ها در حوزه رایانش ابری [چاپ ۲۰۲۴]

جدیدترین کتاب ها در حوزه رایانش ابری [چاپ ۲۰۲۴]

رایانش ابری چیست؟ به عبارت ساده، رایانش ابری ارائه خدمات محاسباتی از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های اطلاعاتی، شبکه، نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل و اطلاعات از طریق اینترنت (“ابر”) برای ارائه نوآوری سریع‌تر، منابع انعطاف‌پذیر و صرفه‌جویی در مقیاس است. شما معمولاً فقط برای سرویس‌های ابری که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا

رایانش ابری چیست؟

به عبارت ساده، رایانش ابری ارائه خدمات محاسباتی از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های اطلاعاتی، شبکه، نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل و اطلاعات از طریق اینترنت (“ابر”) برای ارائه نوآوری سریع‌تر، منابع انعطاف‌پذیر و صرفه‌جویی در مقیاس است.

شما معمولاً فقط برای سرویس‌های ابری که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهید، زیرساخت‌های خود را کارآمدتر اجرا کنید، و با تغییر نیازهای کسب‌وکارتان، مقیاس را افزایش دهید.

کتاب‌های جدید رایانش ابری (چاپ سال ۲۰۲۴)

با توجه به اهمیت رایانش ابری، کتاب‌های متعددی در رابطه با این حوزه منتشر شده است. کتاب های رایانش ابری عموماً مباحث مربوط به رایانش ابری را با استفاده از ابزارهای مرتبط با آن شرح می‌دهد. در ادامه به شرح ۴ کتاب جدید منتشر شده در سال ۲۰۲۴ در رابطه با رایانش ابری خواهی پرداخت.

۱. کتاب Enterprise-Grade Hybrid and Multi-Cloud Strategies

کتاب Enterprise-Grade Hybrid and Multi-Cloud Strategies: Proven strategies to digitally transform your business with hybrid and multi-cloud solutions (استراتژی‌های ترکیبی و چند ابری درجه سازمانی: استراتژی‌های اثبات شده برای تبدیل دیجیتالی کسب و کار شما با راه حل‌های ترکیبی و چند ابری) توسط یک معمار اصلی در Google با بیش از ۱۵ سال تجربه نوشته شده است، با بررسی مطالعات موردی شرکت‌هایی که وارد دنیای ابر می‌شوند، آغاز می‌شود و نقش محوری دیدگاه و طرز فکر رهبری را در ایجاد تحول دیجیتال برجسته می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی این کتاب

  • چالش‌هایی که شرکت‌ها با پذیرش ابر و اهمیت چشم‌انداز رهبری با آن روبرو هستند را درک کنید
  • بیاموزید که چگونه پایه و اساس یک شرکت ابرآمادگی فروشنده را بسازید
  • بهترین روش‌ها را برای طراحی استراتژی ابر سازمانی و نوآوری مسئولانه با فناوری‌های نوظهور کشف کنید.

دانلود کتاب Enterprise-Grade Hybrid and Multi-Cloud Strategies

۲. کتاب Edge Computing Simplified

کتاب Edge Computing Simplified

با مجموعه کامل فناوری‌های محاسبات لبه از سیلیکون و ابر گرفته تا هوش مصنوعی آشنا شوید و موارد استفاده تجاری در دنیای واقعی و برنامه‌های رایانش لبه را کشف کنید.

ویژگی‌های کلیدی کتاب

  • از توضیحات واضح و غیر فنی مناسب برای زبان آموزان سطح ابتدایی بهره مند شوید
  • هزینه‌ها، معاوضه‌ها و چالش‌های فنی ساخت یک سیستم لبه تمام پشته را درک کنید
  • انبوهی از موارد استفاده در دنیای واقعی مختلف را کاوش کنید که به تفصیل از دیدگاه سیستمی و تجاری تجزیه و تحلیل شده اند.

توضیحات کتاب

مهاجرت محاسبات به لبه، پیشرفت منطقی جایی است که محاسبات در مقیاس جهانی انجام می‌شود. رایانش لبه یک الگوی جدید نیست، بلکه یک فناوری ضروری برای رسیدگی به مسائلی مانند تأخیر، هزینه‌های خدمات، قابلیت اطمینان، اتصال و حریم خصوصی است. این کتاب شما را با تعریف و معماری سیستم‌های محاسباتی لبه و اینکه چرا آنها در اکوسیستم امروزی دستگاه‌های اینترنت اشیا و دنیای «همه چیز متصل» حیاتی هستند، راهنمایی می‌کند.

شما سفر خود را با معرفی سکو‌های سخت‌افزاری لبه‌ای مختلف آغاز خواهید کرد، که بسته به موارد استفاده متفاوت است. از آنجا، سیستم‌های عامل و بسته‌های میان‌افزاری را که دستگاه‌های لبه‌ای مانند Azure IoT را مدیریت می‌کنند، بررسی خواهید کرد.

سپس، سیستم‌های ارتباطی مانند بلوتوث نزدیک برد و RFID و همچنین سیستم‌های دوربرد مانند ۵G را بررسی خواهید کرد. پروتکل‌های شبکه که قلب سیستم‌های لبه هستند پوشش داده خواهد شد.

فناوری‌هایی مانند MQTT که ستون فقرات ارتباط لبه به ابر را تشکیل می‌دهند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس، به سراغ برنامه‌های کاربردی مانند هوش مصنوعی پیش بینی لبه و محاسبات فدرال می‌روید. ما با بررسی پوشش امنیتی و آسیب‌پذیری سیستم‌های لبه پایان می‌دهیم.

این کتاب قصد دارد تا شما را به سرعت با فناوری‌های سیستم‌های لبه و موارد استفاده آشنا کند، بدون اینکه شما را با اصطلاحات پیچیده و جزئیات سطح پایین سنگین کند.

جهت مشاهده جزئیات و دانلود کتاب Edge Computing Simplified می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://faghatketab.ir/product/edge-computing-simplified/

۳. کتاب Generative AI for Cloud Solutions

هوش مصنوعی مولد، موتور پشت ChatGPT را کاوش کنید و به موضوعاتی مانند چارچوب‌های LLM-Infused، عوامل مستقل و نوآوری‌های مسئولانه بپردازید تا بینش ارزشمندی در مورد آینده هوش مصنوعی به دست آورید.

ویژگی‌های کلیدی کتاب

  • دانش پایه GenAI را به دست آورید و درک کنید که چگونه GenAI/ChatGPT را در فضای ابری مقیاس کنید
  • درک تکنیک‌های پیشرفته برای سفارشی کردن LLM برای سازمان‌ها از طریق تنظیم دقیق، مهندسی سریع و هوش مصنوعی مسئول
  • به آینده نگاه کنید تا روندهای نوظهوری مانند هوش مصنوعی چندوجهی و عوامل مستقل را کشف کنید

توضیحات کتاب

فناوری‌ها و خدمات هوش مصنوعی مولد، از جمله ChatGPT، کار، زندگی و مناظر ارتباطی ما را متحول می‌کنند. برای پیشرفت در این دوره جدید، استفاده از پتانسیل کامل این فناوری‌ها بسیار مهم است. هوش مصنوعی Generative for Cloud Solutions یک راهنمای جامع برای درک و استفاده از هوش مصنوعی مولد در بسترهای ابری است.

این کتاب اصول محاسبات ابری و AI/ChatGPT تولیدی را پوشش می‌دهد و به استراتژی‌های مقیاس‌بندی و نگرانی‌های امنیتی می‌پردازد. با کمک آن، می‌توانید از شیوه‌های هوش مصنوعی مسئول و روش‌های دیگری مانند تنظیم دقیق، RAG، عوامل مستقل، LLMOps و Assistant API استفاده کنید.

همانطور که پیشرفت می‌کنید، یاد خواهید گرفت که چگونه راه حل‌های ایمن و مقیاس پذیر ChatGPT را در فضای ابری طراحی و پیاده سازی کنید، در حالی که بینش‌هایی در مورد پایه‌های ساخت هوش مصنوعی مکالمه مانند ربات‌های چت به دست خواهید آورد.

این فرآیند به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های هوش مصنوعی خود را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی کنید. در پایان این کتاب، شما درک کاملی از قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی و محاسبات ابری به دست خواهید آورد و به شما این امکان را می‌دهد که راه‌حل‌های هوش مصنوعی کارآمد و اخلاقی را برای انواع برنامه‌ها و خدمات توسعه دهید.

دانلود کتاب Generative AI for Cloud Solutions

۴. کتاب Multi-Cloud Handbook for Developers

کتاب Multi-Cloud Handbook for Developers

کاوش تکنیک‌ها و بهترین شیوه‌های اثبات شده برای طراحی، استقرار و مدیریت برنامه‌های کاربردی ابری در محیط‌های چند ابری با کمک مثال‌های دنیای واقعی، داستان‌های موفقیت و فناوری‌های نوظهور

ویژگی‌های کلیدی:

  • با استفاده از ابزارها و فناوری‌های AWS، Azure و GCP راه حل‌های بهینه را در محیط‌های چند ابری کشف کنید.
  • اکسل در طراحی، توسعه و ایمن‌سازی برنامه‌های ابری بومی با Docker، Kubernetes و Istio
  • الگوهای طراحی، بهینه سازی هزینه، بهترین شیوه‌ها و مشکلاتی که باید در برنامه‌های چند ابری اجتناب کنید را بیاموزید

توضیحات کتاب:

با استفاده از Multi-Cloud Handbook for Developers، قدرت رایانش ابری را آزاد کنید، راهنمای شما برای تسلط بر تفاوت‌های ظریف Cloud-Native و Multi-Cloud، که شامل استراتژی‌های عملی برای طراحی، توسعه و مدیریت است. مفاهیم اساسی، چالش‌ها و روش‌های حیاتی برای پیمایش در چشم‌انداز پیچیده رایانش ابری مدرن را کاوش کنید.

با استفاده از اصول اصلی معماری و طراحی (مانند میکروسرویس‌ها و معماری ۱۲ عاملی) و استراتژی‌های پیشرفته (مانند الگوهای طراحی برنامه‌های کاربردی توزیع شده، طراحی دامنه محور (DDD) و استراتژی‌های API-first)، نحوه ساخت قابل حمل را یاد خواهید گرفت. و برنامه‌های کارآمد در سکوهای مختلف ابری.

می‌دانید که چگونه از زیرساخت‌ها به‌عنوان کد (IaC)، یکپارچه‌سازی و استقرار مداوم (CI/CD)، شیوه‌های GitOps و DevOps، همراه با تکنیک‌های کانتینری‌سازی و ارکستراسیون با استفاده از Docker و Kubernetes استفاده کنید. همچنین با داده‌ها، امنیت، انطباق و استراتژی‌های مدیریت هزینه‌های ابری در محیط‌های چند ابری آشنا خواهید شد.

این کتاب با مطالعات موردی در دنیای واقعی، بهترین شیوه‌ها و بینش‌هایی در مورد روندهای آینده، شما را به مهارت‌هایی برای توسعه، مدیریت، عیب‌یابی و نوآوری برنامه‌های کاربردی ابری در سکو‌های مختلف ابری مجهز می‌کند و شما را در خط مقدم ابر قرار می‌دهد. انقلاب محاسباتی

جهت مشاهده جزئیات و دانلود کتاب Multi-Cloud Handbook for Developers می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://faghatketab.ir/product/multi-cloud-handbook-for-developers/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.