تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 1:55
69 بازدید
کد خبر : 8420

جزئیات توقف صدور شناسنامه/ شرایط صدور شناسنامه جدید

جزئیات توقف صدور شناسنامه/ شرایط صدور شناسنامه جدید

جزئیات توقف صدور شناسنامه/ شرایط صدور شناسنامه جدید ​ به گزارش منیبان، کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه مصوب کرد که سازمان ثبت احوال کشور تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه ای افراد را در کارت ملی تجمیع کند. کمیسیون مصوب کرد که باید به مرور و طی ۵ سال آینده شناسنامه ها حذف شده و

جزئیات توقف صدور شناسنامه/ شرایط صدور شناسنامه جدید جزئیات توقف صدور شناسنامه/ شرایط صدور شناسنامه جدید

​ به گزارش منیبان، کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه مصوب کرد که سازمان ثبت احوال کشور تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه ای افراد را در کارت ملی تجمیع کند. کمیسیون مصوب کرد که باید به مرور و طی ۵ سال آینده شناسنامه ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود.

پیش از این سازمان ثبت احوال کشور درباره ارائه خدمات تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه کرد. بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جدید، خدمات الکترونیک و غیرحضوری مانند اطلاعات پایگاه خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی و درخواست تغییر نام در شناسنامه را دریافت کنند.

حسین زین‌الصالحین؛ مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه به سازمان ثبت احوال اجازه داده شده که شناسنامه حذف و کارت ملی جایگزین آن شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و در صورتی که این مسئله در مجلس رأی بیاورد آن را انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با سؤالات شهروندان در ارتباط با صدور شناسنامه و کارت ملی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ثبت‌ احوال به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و ۱۴ فعالیت و خدمت از طریق تلفن‌های همراه به متقاضیان ارائه می‌شود.

زین‌الصالحین در خصوص فرایند صدور کارت ملی هوشمند گفت: در بحث صدور کارت هوشمند مردم تهران صددرصد درخواست را ثبت کرده‌اند؛ ضمن اینکه طرحی در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار دارد که کار بزرگی محسوب می‌شود و در صورت موافقت و تصویب مجلس، کارت ملی هوشمند پایه همه کارت‌ها خواهد شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.