تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 20:51
71 بازدید
کد خبر : 8257

خبر مهم آموزش و پرورش درباره تعیین رتبه معلمان

خبر مهم آموزش و پرورش درباره تعیین رتبه معلمان

خبر مهم آموزش و پرورش درباره تعیین رتبه معلمان به گزارش منیبان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به این پرسش پاسخ داد؛ آیا تعیین رتبه معلمان در سقف بودجه تعریف‌شده برای رتبه‌بندی انجام می‌شود؟! قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان

خبر مهم آموزش و پرورش درباره تعیین رتبه معلمان خبر مهم آموزش و پرورش درباره تعیین رتبه معلمان

به گزارش منیبان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به این پرسش پاسخ داد؛ آیا تعیین رتبه معلمان در سقف بودجه تعریف‌شده برای رتبه‌بندی انجام می‌شود؟!

قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و… از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد.

در مجموع ۹۶۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به‌ترتیب معادل رتبه‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ گروه‌بندی شدند.

معلمان در جریان رتبه‌بندی با ۵ شاخص شایستگی‌ عمومی، شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌ای و تجربه که هر کدام دارای معیارهایی هستند، بررسی شدند.

با این حال معلمان نسبت به فرآیندهای رتبه‌بندی، ارزیابی انجام‌شده توسط ارزیابان، نحوه امتیازات ارائه‌شده و احتمال کسر رتبه‌های آنها به‌دلیل محدودیت اعتبار رتبه‌بندی انتقادات بسیاری داشتند.

همچنین بازه زمانی اجرای رتبه‌بندی که توسط مجلس در مدت زمان سه ماه تعیین شده برای بررسی ۹۰۰ هزار معلم ناکافی است و در چنین بازه زمانی محدودی، قطعاً اشکالات بسیار ایجاد خواهد شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.