تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 4:45
74 بازدید
کد خبر : 6480

خبر مهم درباره تغییر سن بازنشستگی و محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره تغییر سن بازنشستگی و محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره تغییر سن بازنشستگی و محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان به گزارش منیبان، بازرس کانون عالی کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: علیرغم اینکه دولت پرداخت یک دوم حداقل دستمزد و یک دوم بیمه‌پردازی را در لایحه برنامه هفتم توسعه که تحویل مجلس شده را حذف کرد، اما افزایش

خبر مهم درباره تغییر سن بازنشستگی و محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان خبر مهم درباره تغییر سن بازنشستگی و محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان

به گزارش منیبان، بازرس کانون عالی کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: علیرغم اینکه دولت پرداخت یک دوم حداقل دستمزد و یک دوم بیمه‌پردازی را در لایحه برنامه هفتم توسعه که تحویل مجلس شده را حذف کرد، اما افزایش سن بازنشستگی و سابقه کار در مشاغل عادی و سخت و زیان‌آور، محاسبه میانگین ۵ سال آخر بیمه‌پردازی برای دوران بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه پرداخت حق بیمه که همچنان مورد اعتراض جامعه کارگری است را در قالب ماده ۲۹ و تحت عنوان اصلاحات سنجه‌ای تکرار کرده است.

علی زند به افزایش سن و سابقه کار برای بازنشستگی در مشاغل عادی و سخت و زیان‌آور اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارهای جذب جوانان جویای کار، بازنشستگی افرادی است که ۳۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن دارند. اما اگر سن بازنشستگی و سابقه کار افزایش پیدا کند، اشتغال جوانان تحصیل کرده جویای کار قطعاً به تأخیر خواهد افتاد و فرصت اشتغال برای جوانان از بین می‌رود.

وی ادامه داد: اشتغال با همین شرایط سنی و سابقه کار ۳۰ سال به دلایل متعددی از جمله‌عدم امنیت شغلی، قراردادهای کوتاه‌مدت و استرس‌های ناشی از کار و بیماری‌های شغلی، برای کارگران بسیار دشوار است. منطقی‌تر این بود که ابتدا دغدغه قرارداد موقت، امنیت شغلی و معیشت را حل می‌کردند، سپس به فکر افزایش سن بازنشستگی و سابقه کار باشند. آقایان می‌خواهند با همان شرایط و دشواری‌ها، سابقه کار و سن بازنشستگی را افزایش دهند. تنها به همین یک دلیل، توقع اشتغال بیش از ۳۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن بازنشستگی، تحت هیچ شرایطی منطقی نیست.

بازرس کانون عالی کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی اظهار داشت: تغییر سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی گروه‌های الف و ب و حتی استانداردهای جهانی، قطعاً تبعات جسمی و روانی جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. این موضوع خصوصاً برای افرادی که ماهیت و سخت و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها طبق آزمایشات و آلاینده‌سنجی‌های صورت گرفته و به تأیید رسیده است، بیشتر مصداق پیدا می‌کند.

زند تصریح کرد: در مشاغل سخت و زیان‌آور سال‌ها پیش کارفرمایان مکلف بوده‌اند ظرف مدت ۲ سال عوامل و آلایندگی‌های سخت و زیان‌آور را از بین ببرند، اما کوتاهی کرده‌اند. در این شرایط آیا سزاوار است که بهای سهل‌انگاری و ترک فعل کارفرمایان و برخی مسئولان که موجب آسیب به سلامت جسم و روح قشر کارگران شده است را این قشر بپردازند. از سوی دیگر امروز با افزایش سابقه کار و سن بازنشستگی، کارگر را جریمه و به قانون‌گریز پاداش بدهند.

وی بیان داشت: در گذشته به تکلیف قانونی رفع آلایندگی و عوامل آلودگی عمل نشده و شرایط تفاوتی نکرده است، آیا امروز افزایش سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، تهدید مضاعف سلامت جسم، روح و روان کارگر محسوب نمی‌شود؟ با توجه به حساسیت جامعه در شرایط موجود، قطعاً بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و اعتمادسازی هستیم، لذا هرگونه افزایش سن بازنشستگی و سابقه کار، نگرانی و بی‌اعتمادی مضاعف در میان جامعه کارگری را به وجود خواهد آورد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.