تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 0:58
78 بازدید
کد خبر : 4193

خریداران این خودرو رسما بیچاره شدند!

خریداران این خودرو رسما بیچاره شدند!

خریداران این خودرو رسما بیچاره شدند! مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته به گزارش منیبان، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 هنوز به بازار عرضه نشده، در کارخانه دوقیمتی شد. امروز لیست جدید قیمتی محصولات ایران خودرو که به تصویب شورای رقابت رسیده منتشر شد. ایران‌خودرویی‌ها می‌توانند قیمت‌های جدید را از تیر ۱۴۰۲ در فاکتورهای فروش خود

خریداران این خودرو رسما بیچاره شدند! خریداران این خودرو رسما بیچاره شدند!

  • مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته

    مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش منیبان، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 هنوز به بازار عرضه نشده، در کارخانه دوقیمتی شد. امروز لیست جدید قیمتی محصولات ایران خودرو که به تصویب شورای رقابت رسیده منتشر شد. ایران‌خودرویی‌ها می‌توانند قیمت‌های جدید را از تیر ۱۴۰۲ در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند. لیست جدید قیمتی شامل ۲۸ خودرو می‌شود. ۲۵ خودروی ایران خودرو این امکان را پیدا کردند تا با توجه به تولید بر اساس استانداردهای جدید افزایش قیمت را به خود ببینند. اما سه خودرو نیز با کاهش قیمت روبرو شدند. دنا پلاس با رینگ فولادی، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 و پژو ۲۰۷ معمولی سه خودرویی هستند که باید از قیمت کارخانه‌ای خود بکاهند. اعضای شورای رقابت در حالی حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 کم کردند که ایران‌خودرویی‌ها روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ از قیمت کارخانه‌ای آن رونمایی کردند. آبی‌های جاده مخصوص برای پژو ۲۰۷ با موتور TU3 قیمتی حدود ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را اعلام کردند.

متقاضیانی که برای در اختیار گرفتن این خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش در دور اول عرضه محصولات خودروسازان با ساز و کار نوبت‌دهی اقدام کرده بودند تا ۲۸ خرداد فرصت دارند تا مبلغ اعلامی از سوی ایران خودرو را به حساب این خودروساز واریز کنند.

خریداران پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در حالی باید مبلغ ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای در اختیار گرفتن این خودرو تا ۲۸ خرداد به حساب ایران خودرو واریز کنند وگرنه فرصت خرید این خودرو به قیمت کارخانه را از دست می‌دهند و قیمت کارخانه این خودرو از اول تیر امسال حول و حوش ۳۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

همچنین در شرایطی قیمتی حدود ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای پژو ۲۰۷ با موتور TU3 اعلام شده بود که مشتریان این تصور را داشتند که با توجه به استفاده از موتور TU3 برای پژو ۲۰۷ قیمت این خودرو کاهش یابد. موتور TU3 پیش‌تر روی پژو ۲۰۶ استفاده می‌شد و ایران خودرویی ها قصد داشتند با عرضه پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به تدریج زمینه را برای به موزه فرستادن پژو ۲۰۶ تیپ دو و پژو ۲۰۶ تیپ دو با سقف پانوراما (شیشه‌ای) فراهم کنند.

بنابراین خریداران پژو ۲۰۷ با موتور TU3 با دو ضرر روبرو هستند. پرداخت مبلغی حول و حوش ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای خودرویی به مراتب ضعیف‌تر به لحاظ قدرت موتور در حالیکه پژو ۲۰۷ با موتور TU5 در سبد محصولاتی ایران خودرو با قیمتی حدود ۳۱۸ میلیون تومانی حضور دارد. ضرر دیگر نیز مربوط به کاهش قیمت کارخانه‌ای این خودرو از اول تیر ۱۴۰۲ می‌شود در حالی که آنها باید قیمت قدیم را که حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای در اختیار گرفتن پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به حساب ایران خودرو واریز کنند.

فراموش نکنیم هنوز قیمت بازاری این خودرو نیز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد با توجه به به فاصله قیمتی کم میان بازار و کارخانه خریداران این خودرو ضرر سوم را نیز بابت خریداری این خودرو متحمل شوند.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.