تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 5:51
121 بازدید
کد خبر : 10260

دریافت سبد کالا دولتی با کد دستوری/ لیست محصولات

دریافت سبد کالا دولتی با کد دستوری/ لیست محصولات

دریافت سبد کالا دولتی با کد دستوری/ لیست محصولات به گزارش منیبان، وزارت صنعت معدن و تجارت با معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرد: برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است: از

دریافت سبد کالا دولتی با کد دستوری/ لیست محصولات دریافت سبد کالا دولتی با کد دستوری/ لیست محصولات

به گزارش منیبان، وزارت صنعت معدن و تجارت با معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرد: برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است:

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www. yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.

از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان محترم می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹*، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

چند تذکر مهم از سوی وزارت صنعت درباره سبد کالا:

– برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.

– فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند.

– جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

– برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند.

– تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوار‌های مشمول تحویل شود.

– در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

پرسش‌های متداول در خصوص سبد کالای حمایتی دولت

به منظور جلوگیری از سرگردانی شهروندان محترم در خصوص جزئیات طرح ارائه سبد کالای حمایتی، لیستی از پرسش‌های متداول و عمومی در خصوص جزئیات طرح و دست‌اندرکاران آن در زیر گردآوری شده است. این لیست در طول زمان بر اساس تغییرات کلی و جزئی در طرح سبد کالای حمایتی به روز رسانی می‌شود.

دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی

پاسخ: اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که توسط سرپرست خانوار در طرح یارانه‌های نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است مدیریت می‌شود. به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده است که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور به ایشان تحویل می‌گردد.

شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک بوده و بدون ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد. همچنین مشابه همه تراکنش‌های بانکی به خاطر داشتن رمز صحیح کارت ضروری است و در صورت سه بار اشتباه در ورود رمز، کارت بانکی مسدود و ارائه خدمت مقدور نخواهد شد.

پرسش: محتویات هر سبد کالای حمایتی شامل چه اقلامی است؟

پاسخ: ارزش ریالی هر سبد کاﻻ برای سال آینده معادل ۸۰۰ هزار ریال می‌باشد. این سبد یک هدیه برای هر خانوار است و تعداد افراد خانوار در اندازه سبد تأثیری ندارد. تلقی دولت در محاسبات برای تعیین اندازه سبد این بوده که هر خانوار بیش از دو نفر عضو دارد و اقلام این سبد حمایتی شامل موارد ذیل است:

عموم کالا‌های سبد حمایتی از محل تولید داخل تأمین می‌شود به استثنای برنج که به دلیل محدودیت در تولید داخل از محل واردات برنج‌های خارجی تهیه می‌گردد. تلاش اصلی بر این است که جامعه هدف کلیه کالا‌های سبد حمایتی را به صورت یکجا دریافت کند، ولی این امکان نیز فراهم شده که در صورت وجود نقص در اقلام تحویلی به هنگام توزیع، سرپرست خانوار بتواند سبد کالای خود را با چند نوبت مراجعه دریافت نماید.

پرسش: سبد کالای حمایتی در چه دوره‌های زمانی (ماهانه، دوره‌ای، فصل به فصل، …) توزیع می‌شود؟

پاسخ: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگی‌های به عمل آمده در حال حاضر به صورت ماهانه در فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور صورت می‌پذیرد.

پرسش: برای آگاهی از جزئیات اطلاعات سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود باید به کدام سازمان‌ها، نهاد‌ها و یا سامانه‌های اینترنتی مراجعه کنم؟

پاسخ: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگی‌های به عمل آمده در حال حاضر به صورت ماهانه در فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور صورت می‌پذیرد. همچنین پورتال اطلاع‌رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت پیوند‌های لازم را برای پیگیری وضعیت سبد کالای خانوار و استعلام کارت بانکی متصل به آن فراهم می‌نماید.

پرسش: برای دریافت سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود باید به کدام سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و یا سامانه‌های اینترنتی مراجعه کنم؟

پاسخ: توزیع سبد کاﻻی حمایتی، با هماهنگی‌های به عمل آمده در حال حاضر به صورت ماهانه در فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور صورت می‌پذیرد. برای دریافت سبد کالای حمایتی، سرپرست خانوار باید کارت بانکی متصل به حساب واریز یارانه نقدی خود را به همراه داشته باشد. در فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع، ارائه هر سبد کالا تنها به دارنده کارت بانکی مزبور صورت خواهد پذیرفت. فروشگاه‌های مجاز و عامل طرح، نقاط ارائه سبد کالای حمایتی به سهمیه‌پذیر‌ها می‌باشند.

هموطنان عزیز می‌توانند جهت دریافت اطلاعات دقیق فروشگاه ضمن شماره‌گیری #۷۹۹* و یا #۲۷۶۷* از وضعیت دقیق فروشگاه‌های مجاز طرح در نزدیکی محل سکونت خود اطلاع یابند.

پرسش: در صورت منقضی شدن کارت بانکی آیا می‌توانم سبد کالای تعلق گرفته به خانواده خود را دریافت نمایم؟

پاسخ: از آنجایی که تحویل سبد کالای حمایتی منوط به برقراری اتصال کارت بانکی به شبکه توزیع است، از شهروندان محترم تقاضا می‌شود که نسبت به درستی و سالم بودن کارت و همچنین منقضی نشدن آن اطمینان حاصل نمایند. تاریخ انقضای هر کارت بانکی بر روی آن درج شده است؛ لذا ضرورت دارد در صورت وجود هرگونه خدشه و خرابی فیزیکی و یا انقضای کارت، دارنده آن برای تمدید و کسب اطلاع از وضعیت کارت خود و صحت همه موارد به شعب صادرکننده کارت مراجعه نمایند. کوتاهی در این مورد باعث می‌شود سیستم به هنگام توزیع کالا قادر به شناسایی خانوار مربوطه از روی کارت بانکی نبوده و تحویل سبد کالا به ایشان مقدور نباشد؛ لذا دارندگان کلیه کارت‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها قبل از ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ است باید نسبت به تعویض کارت بانکی و ثبت اطلاعات کارت جدید در سامانه مدیریت حساب خانوار اقدام نمایند.

پرسش: آیا فروشگاه‌های عامل توزیع مجاز به اخذ وجه نقد در ازای تحویل سبد کالا هستند؟

پاسخ: خیر؛ این سبد کالایی کاملا رایگان است و سرپرستان خانوار توجه داشته باشند که در هیچ مقطعی از مراحل کاری تحویل سبد کالا، هیچ فروشگاهی تحت هیچ عنوانی مجاز به اخذ وجه نقد در ازای تحویل اقلام به خانوار‌های مشمول طرح نمی‌باشد. شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را به نهاد‌های ذیربط گزارش نمایند.

پرسش: آیا فروشگاه‌های عامل توزیع مجاز به ارائه ناقص محتویات سبد کالا هستند؟

پاسخ: تلاش اصلی بر این است که جامعه هدف کلیه کالا‌های سبد حمایتی را به صورت یکجا دریافت کند، ولی به دلیل وجود مشکلات احتمالی در تأمین و توزیع کالا‌های سبد حمایتی این امکان فراهم شده که در صورت وجود نقص در اقلام تحویلی به هنگام توزیع، سرپرست خانوار بتواند مابقی اقلام سبد کالای خود را با چند نوبت مراجعه به فروشگاه عامل توزیع دریافت نماید.

مدیر اجرایی طرح سبد کالای دولت پیشتر در تشریح آخرین اخبار، از توزیع سبد کالا تا قبل از ۱۵ بهمن با همراه داشتن کارت یارانه، اطلاع رسانی به مشمولان با پیامک و راه‌اندازی سامانه خبری سبد کالا طی امروز خبر داده بود

بهمن حاج‌علی در مورد آخرین وضعیت تامین و توزیع سبد کالا دولت اظهار داشت: ۵ قلم کالای مورد نیاز از جمله برنج، روغن، مرغ، پنیر و تخم‌مرغ به طور کامل تامین شده و از امروز در شبکه خرده فروشی قرار گرفته است. این سبد کالا قرار است طی روز‌های آینده و قبل از ۱۵ بهمن ماه از طریق سایت هدفمندی یارانه‌ها بین سرپرستان خانوار توزیع شود.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با تمام دستگاه‌های مربوطه انجام شد، مشمولان این طرح همپوشانی نخواهند داشت و خانوار‌هایی که دو یا چند نفر کارمند، یا کارگر دارند، یک سبد کالا خواهند گرفت.

حاج علی تصریح کرد: سبد کالای دولت کاملا رایگان است و دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان از مشمولان ممنوع است.

وی در مورد شناسایی سرپرستان خانوار گفت: براساس جامعه هدف، همه کد‌های ملی این افراد دریافت شده و قرار است بر مبنای آن سرپرستان خانوار مشخص شوند و سپس کارت‌های هدفمندی آن‌ها برای دریافت سبد کالا فعال شود.

مدیر اجرایی توزیع سبد کالا خاطر نشان کرد: پولی در کارت‌های هدفمندی سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود بلکه پس از شناسایی سرپرستان، از طریق پیامک شرکت‌های ایرانسل و همراه اول به سرپرستان خانوار اعلام می‌شود که می‌توانید برای دریافت سبد کالا اقدام کنید. مشمولان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیش بینی شده که بعدا اعلام می‌شود، از این موضوع مطلع شوند.

حاج‌علی با اشاره به اینکه مرغ و برنج سبد کالا از ذخیره‌سازی داخلی تامین شده گفت: قیمت مرغی که در این سبد کالا قرار دارد به دلیل اینکه از ذخیره‌سازی کشور استفاده می‌شود قیمت آن حدود ۴ هزار و۵۰۰ تومان است و اگر قرار بود از بازار و با نرخ فعلی تامین شود حدود ۷ هزار تومان محاسبه می‌شد.

وی تصریح کرد: قیمت سبد کالایی در مجموع در مقایسه با بازار آزاد حداقل ۲۰درصد برای دولت ارزان‌تر تمام شده است که البته به صورت رایگان بین مشمولان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه برای خبررسانی در مورد سبد کالا از امروز راه اندازی خواهد شد بیان کرد: در کارت‌های هدفمندی یارانه‌های سرپرستان خانوار فایلی باز خواهد شد که نشان می‌دهد این فرد می‌تواند سبد کالا را دریافت کند و قرار است توزیع کالا‌ها در شبکه توزیع فرهنگیان، امکان (مخصوص کارگران)، اتکا (برای نیرو‌های مسلح و بازنشستگان) اسکاد (کارمندان و بازنشستگان دولتی) و فروشگاه‌های رفاه، شهروند، سپه و برخی سازمان‌های میادین (برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) انجام شود.

مدیر اجرایی طرح توزیع سبد کالا در مورد دریافت سبد کالای خبرنگاران، طلاب و دانشجویان گفت: این افراد می‌توانند به دلیل کوچک بودن جامعه هدف آنها، به همه شبکه‌های توزیع مراجعه کنند.

وی در مورد بازده زمانی که جامعه هدف مهلت دارند برای دریافت سبد کالا اقدام کنند خاطر نشان کرد: در گذشته هیچ محدودیت زمانی برای دریافت سبد کالا‌هایی که دولت برای عموم مردم در نظر می‌گرفت وجود نداشت، اما در حال حاضر سعی می‌کنیم دریافت سبد کالا از یک تاریخی شروع و در تاریخ مشخصی نیز به پایان برسد. البته سعی می‌کنیم این بازه زمانی به اندازه‌ای باشد که نه مردم برای دریافت آن هجوم بیاورند و نه اینکه نسبت به دریافت آن انگیزه نداشته باشند.

حاج‌علی در پاسخ به این سوال که شما پیش از این در نشست خبری خود اعلام کرده بودید که قرار است یک مهلت ۱۵ روزه برای دریافت سبد کالا داده شود گفت: در حال حاضر اعلام می‌کنم که این بازه زمانی در حد قابل قبولی خواهد بود که استرسی به جامعه هدف وارد نشود و بتواند به راحتی این سبد را دریافت کند. اگر به هر دلیلی نقصی در شبکه تأمین و یا توزیع و یا حمل و نقل به صور خاص یا عام کشوری وجود داشت، مهلت را تمدید می‌کنیم تا همه بتوانند این سبد را دریافت کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کارگرانی که قرارداد ندارند از جمله کارگران ساختمانی و فصلی سبد کالا می‌گیرند یا نه، تصریح کرد: ما عین مصوبه دولت را اجرا می‌کنیم و تمام کسانی را که دولت تعیین کرده است، سبد کالا می‌دهیم.

حاج‌علی ادامه داد: ما مسئول اجرای مصوبه دولتیم و مصوبه دولت جامعه را تعریف کرده و اگر بخواهد آن را بسط و گسترش دهد به دولت بر می‌گردد و ما در سبد بهمن و اسفند بر اسس مصوبه دولت عمل می‌کنیم.

مدیر اجرایی طرح توزیع در پاسخ به اینکه مگر ما برنج ایرانی نداشتیم که از برنج هندی در سبد کالا استفاده شد، گفت: چند مسئله وجود دارد نخست اینکه برنج ایرانی کیفی قیمتش بالا است و برنج ایرانی پر محصول هم به لحاظ کیفیت متفاوت است، ولی برنج هندی که در سبد قرار می‌گیرد همه با یک کیفیت بوده و قابل پخت است و موضوع آلودگی که مطرح شده غیر منطقی است، زیرا دستگاه‌های کنترل کیفی بازار را رصد می‌کنند و همه مواد غذایی تحت شرایط استاندارد خاص کنترلی وارد می‌شود

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.