تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 3:51
77 بازدید
کد خبر : 8184

دلار برگشت

دلار برگشت

دلار برگشت به گزارش منیبان، قیمت دلار امروزامروز مرز حمایتی ۴۹ هزار تومان را از دست داد و مجددا وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد..تا بار دیگر نشان دهد قیمت دلارفعلا قصد خروج از این کانال را ندارد و نه سیگنال‌های کاهشی و نه سیگنال‌های افزایشی هیچ کدام نتوانسته بر قیمت دلار تاثیر بگذارد.قیمت دلار

دلار برگشت دلار برگشت

به گزارش منیبان، قیمت دلار امروزامروز مرز حمایتی ۴۹ هزار تومان را از دست داد و مجددا وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد..تا بار دیگر نشان دهد قیمت دلارفعلا قصد خروج از این کانال را ندارد و نه سیگنال‌های کاهشی و نه سیگنال‌های افزایشی هیچ کدام نتوانسته بر قیمت دلار تاثیر بگذارد.قیمت دلار در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است.

در چند ماه گذشته قیمت دلار هر ماه در کانال مشخصی در حال نوسان است و در همان کانال بالا و پایین می‌شود. از اواخر تیر ماه دلار وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شده و به نظر می‌رسد که قرار است فعلا در همین کانال بماند.

بررسی میدانی در بازار ارز نشان می‌دهدبازارارز بالاخره پس از یک هفته تعطیلی رسما بازگشایی شد. پیش بینی‌ها حاکی از این بود که قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان فعالیت خود را شروع می‌کند. اما دلار امروز کار خود را در کانال ۴۸ هزار تومان آغاز کرد.

به نظر می‌رسد که جنگ میان کاهشی‌ها و افزایشی‌ها در بازار بالا گرفته و هر کدام سعی می‌کنند که قیمت دلار را به سمت دلخواه خود ببرند. افزایشی‌ها در تلاشند که قیمت دلار را بالای مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان نگه دارند و معتقدند که اگر دلار برای چند روز بالای این مرز بماند، می‌تواند خود را تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان هم بالا بکشد.

اما کاهشی‌ها در تلاشند که دلار را به محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان برسانند و از آنجا آن را وارد کانال ۴۷ هزار تومان کنند.

معامله‌گران منتظرند که روند بعدی قیمت دلار را مشاهده کنند. آنها می‌‌گویند اگر دلار امروز نتواند خود را به زیر قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برساند، احتمال برگشت آن به کانال ۴۹ هزار تومان وجود دارد. اما اگر فشار فروش شدت بگیرد، احتمال کاهش قیمت دلار بیشتر می‌شود.

در هفته گذشته گزارش‌های میدانی از بازار نشان می‌داد که خریداران ارز در بازار افزایش پیدا کرده‌اند اما فروشنده کم است. به عبارتی میزان تقاضا از میزان عرضه پیشی گرفته است. در این شرایط به نظر می‌رسد که از نگاه مردم، دلار به کف قیمت خود رسیده و احتمالا به پایین‌تر از این رقم نمی‌رسد. برای همین خریداران وارد بازار تعطیل شده بودند تا دلار را در کف قیمتی خود بخرند. اما از طرف دیگر، فروشندگان منتظر رشد قیمت دلار هستند و برای همین از فروش ارز خودداری می‌کنند.

البته کارشناسان اقتصادی هم در این میان معتقدند که ارزش ذاتی دلار بالاتر از رقم کنونی است و دلار در چند ماه گذشته هم میل به افزایش داشته است. اما تلاش‌های بازارساز و ارزپاشی در بازار ارز مانع رشد قیمت‌ دلار شده است. اما نگرانی این گروه این است که دولت در طولانی مدت نمی‌تواند قیمت دلار را با ارزپاشی پایین نگه دارد و نهایتا مدیریت بازار ارز را از دست می‌دهد.

اکو ایران نیز نوشت:روز دوشنبه همزمان با بازگشایی بازار طلای تهران بعد از تعطیلات خواهد بود. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با بازگشایی بازار طلا تقاضا برای ارز و سکه زیاد خواهد شد. به واسطه این نگاه قیمت دلار وارد کانال ۴۹ هزار تومان خواهد شد. با توجه به مقاومت سخت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تصور می‌شود در صورت عبور از این مرز قیمت دلار تا مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رود. این دسته از معامله‌گران بر اساس فروش آی‌دی‌های فیک در اتاق‌ها می‌گویند قیمت دلار می‌تواند وارد کانال ۴۹ هزار تومان شود. در مقابل عده‌ای می‌گویند بازارساز با تزریق از ورود قیمت به کانال ۴۹ هزار تومان جلوگیری می‌کند.

از نگاه فنی دو نقطه برای بازار سه‌شنبه مهم است: حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و مقاومت ۴۹ هزار و ۵۰ تومان.

در پشت خط هرات گفته می‌شد یک حساب ایرانی دلار را در قیمت ۴۸ هزار و ۷۷۰ تومان خریدار بوده است. این در حالی است که قیمت پشت خط ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.