تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 9:41
19 بازدید
کد خبر : 22501

غایبین خدمت سربازی بخوانند

غایبین خدمت سربازی بخوانند

غایبین خدمت سربازی بخوانند به گزارش منیبان، مشمولانی که با رسیدن به سن قانونی نسبت به وضعیت نظام وظیفه خود اقدامی نکرده باشند و مدت غیبت اولیه آنها تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و کسانی که مدت غیبت آنها بیش از ۳ ماه باشد، ۶ ماه اضافه خدمت در انتظار آنها است

غایبین خدمت سربازی بخوانند غایبین خدمت سربازی بخوانند

به گزارش منیبان، مشمولانی که با رسیدن به سن قانونی نسبت به وضعیت نظام وظیفه خود اقدامی نکرده باشند و مدت غیبت اولیه آنها تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و کسانی که مدت غیبت آنها بیش از ۳ ماه باشد، ۶ ماه اضافه خدمت در انتظار آنها است همچنین مشمولانی که بیش از ۶ ماه غیبت داشته باشند علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند. افرادی که نسبت به وضعیت خدمت خود تعیین تکلیف نکرده باشند از برخی فعالیت های اجتماعی مانند دریافت تسهیلات بانکی، صدور پروانه کسب، اجازه اشتغال و اجازه خروج از کشور ، اجازه تحصیل و… نیز محروم خواهند شد. در این میان مشمولانی که مدت زمان معافیت موقت پزشکی یا کفالت و تحصیلی آنها به پایان رسیده باشد و ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد خود را معرفی نکرده باشند نیز غائب تلقی می شوند و برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد.

در صورت به کار گیری مشمولان غائب و فراری از خدمت در کارخانه جات ، شرکت های خصوصی و دولتی ،آموزشگاه ها و بنگاه ها و سایر مراکز برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاههای قضائی معرفی می شوند.

مشمولین غائب در داخل و خارج از کشور قوانین یکسانی دارند و می بایست دلیل غیبت خود را اعلام کنند.

مشمولین غایب نیاز هست حتما برای ورود و خروج بی مشکل حداقل ۳ سال حضور مستمر در آن کشور داشته باشند و سفارت این موضوع را تایید کند و بعد از ورود بیش از ۹۰ روز در ایران نمانند.

طرح انصار سربازی برای آن دسته از مشمولان غائبی طراحی و تدوین شده است که بنا به دلایلی نتواسته اند به خدمت مقدس سربازی بروند و به منظور رفع مشکلات ناشی از عدم انجام خدمت سربازی می باشد و شرط اصلی و مهم این طرح این است که بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند. علاوه بر این، این طرح محدودیت سنی خاصی هم دارد و مشمولان این طرح باید در بازه سنی ۲۶ تا ۳۰ سال باشند و از شرایط و توانایی بدنی مناسبی بهره مند باشند. سابقه عضویت در بسیج نیز امتیاز مثبتی برای مشمولان می باشد.

از مهم ترین مزیت های طرح انصار سربازی دریافت کارت پایان خدمت و استفاده از مزایای کارت پایان خدمت مانند استخدام در ادارات دولتی و… است.

افراد در این طرح با داشتن تخصص و یا عدم تخصص به کار گرفته می شوند با توجه به اینکه اکثر مشمولان غائب تحصیلات دانشگاهی دارند و یا صاحبان مشاغل هستند این طرح به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت اجرا می شود.

خدمت سربازی تمام‌وقت: در این نوع خدمت، مشمولان غایب باید به صورت تمام‌وقت در مراکز سپاه یا بسیج حضور پیدا کنند و وظایف محوله را انجام دهند. مدت‌زمان خدمت تمام‌وقت در طرح انصار سربازی معمولاً بین ۲ تا ۶ ماه متغیر است و با توجه به شرایط و ضوابط تعیین می‌شود.

خدمت سربازی پاره‌وقت: با توجه به اینکه بسیاری از مشمولان غایب دارای مشاغل یا تحصیلات دانشگاهی هستند، طرح انصار سربازی این امکان را فراهم کرده است تا به صورت پاره‌وقت خدمت خود را انجام دهند. در این نوع خدمت، فرد مشمول با توجه به تخصص و مهارت خود، پروژه‌هایی را برای نیروهای مسلح تعریف می‌کند و در مدت‌زمان مشخص‌شده به انجام می‌رساند. مدت‌زمان خدمت پاره‌وقت در طرح انصار سربازی می‌تواند تا سقف هشت سال به طول بینجامد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.