تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 10:56
70 بازدید
کد خبر : 12339

فعلا منتظر پر فروش های ایران خودرو نباشید

فعلا منتظر پر فروش های ایران خودرو نباشید

فعلا منتظر پر فروش های ایران خودرو نباشید به گزارش منیبان، صبح دیروز بود که بسیاری از کانال های تلگرامی خودرویی خبری بسیار جذاب را منتشر کردند. این خبر حاکی از عرضه خودروهای پرتقاضای ایران خودرو در هفته جاری بود. اما پیگیری های ما در آخرین خودرو نشان می دهد که فعلا خبری از عرضه

فعلا منتظر پر فروش های ایران خودرو نباشید فعلا منتظر پر فروش های ایران خودرو نباشید

به گزارش منیبان، صبح دیروز بود که بسیاری از کانال های تلگرامی خودرویی خبری بسیار جذاب را منتشر کردند. این خبر حاکی از عرضه خودروهای پرتقاضای ایران خودرو در هفته جاری بود. اما پیگیری های ما در آخرین خودرو نشان می دهد که فعلا خبری از عرضه پر فروش های ایران خودرو نیست و اگر طرح فروشی هم در نظر گرفته شود، احتمالا برای وانت آریسان ۲ خواهد بود. یک منبع آگاه از ایران خودرو به خبرنگار آخرین خودرو گفته است که ایران خودرو فعلا درگیر تعهدات ناشی از سامانه یکپارچه است و اصلا ظرفیت عرضه دوباره به صورت فوری را ندارد. بر اساس گفته های این فرد آگاه، شرکت ایران خودرو همین حالا هم چالش هایی برای تولید و تحویل تعهدات خود دارد و حتی ممکن است برخی تعهدات سال جاری به سال بعد موکول شوند.

بدون پر فروش های ایران خودرو، بازار به چه سمتی می رود؟

هفته گذشته بود که قیمت های محصولات جدید سایپا اعلام شد و اعلام رقم های نجومی بسیاری از مشتریان را شوکه کرد. از طرف دیگر این روز ها زمزمه اعلام لیست قیمت جدید شورای رقابت برای همه خودرو ها شنیده می شود. این را هم در نظر بگیرید که فعلا دور سوم سامانه یکپارچه فروش در هاله ای از ابهام قرار گرفته و ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگ ترین عرضه کننده ها می گوید فعلا عرضه ای در کار نیست. ما در آخرین خودرو قصد ایجاد تنش و التهاب در بازار را نداریم اما تمام المان های ذکر شده نشان می دهند در شش ماهه دوم سال جاری قرار نیست وضعیت بازار عادی باشد. در واقع بنظر می رسد در این دوره بر خلاف شش ماهه نخست، افزایش قیمت در کارخانه و بازار با هم رقم بخورد. همچنین پیش بینی می شود با تاخیر های احتمالی ناشی از عرضه دستوری، موج حواله های سرگردان را در بازار داشته باشیم. در این حالت دانه درشت های بازار حواله ها را جمع آوری کرده و کف قیمت دیگر دست آن ها خواهد بود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.