تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 13:47
85 بازدید
کد خبر : 1397

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

قیمت سکه و طلا کاهشی شد به گزارش منیبان ، نرخ دلار امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار ارز هرات در همان مسیر روز گذشته نوسان کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاده شده در ساعات اولیه معاملات نقدی امروز وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد اما در نیمه ظهر امروز در محدوده ۵۲ هزار

قیمت سکه و طلا کاهشی شد قیمت سکه و طلا کاهشی شد

به گزارش منیبان ، نرخ دلار امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار ارز هرات در همان مسیر روز گذشته نوسان کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاده شده در ساعات اولیه معاملات نقدی امروز وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد اما در نیمه ظهر امروز در محدوده ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به روز قبل ۲۰۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می دهد.

برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند دلار هرات به واسطه بی پولی اخر ماه با فشار فروش روبه رو است. به عقیده این دسته به هر دلیل حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ را از،دست بدهد راهی تست ۵۲ هزار و ۲۰۰ و ۵۱ هزار و ۷۰۰ خواهد شد.

با این حال، اگر بالای ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت بدهد توان رشد دارد؛ در این صورت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان مقاومت اولیه و مرز ۵۴ هزار تومان مقاومت اصلی بازار است.

در تهران هم قیمت دلار مسیر کاهش را دنبال کرد. البته به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار دلار به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت گرفته است. برخی از معامله گران مدعی بودند مردم برای ثبت نام ماشین دلار و سکه می فروشند و تقاضا و پول خاصی در بازارنقدی نیست.

در سمت رسمی بازار ، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا همچنان بدون تغییر مانده و در سطح عدد ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان قرار دارد.

با این حال قیمت یورو در این مرکز امروز ۴۶ هزار و ۳۳۷ تومان درج شده که نسبت به روز گذشته کاهش محسوس حدودا ۳۰۰ تومانی داشته است. قیمت درهم امارات نیز همانند دلار در یک عدد فریز شده و رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان را نشان می‌دهد.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان، ۴۲ هزار و ۱۲۵ تومان و ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان درج شده است.

قیمت اونس طلا امروز تا ۲هزار و ۳۷ دلار رشد کرد اما در نیمه ظهر ۲ هزار و ۲۸ دلار بود که ۶ دلار پایین تر از روز قبل است.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند در صورتی که طلای جهانی بالای ۲ هزار و ۳۰ دلار تثبیت بدهد ممکن است در مرحله بعد به سمت ۲ هزار و ۵۰ دلار حرکت کند.

از نگاه تحلیلگران، حمایت اولیه اونس طلا ۲ هزار و ۱۸ دلار و حمایت قوی‌تر، محدوده ۲ هزار و ۸ دلار خواهد بود و پایین رفتن قیمت طلا از آن، خریدار را تضعیف خواهد کرد و احتمال کاهش به سطح یک هزار ۹۹۰ وجود دارد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز قبل ۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

قیمت سکه هم امروز ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. فلز گران بهای داخلی که عصر روز گذشته در محدوده ۳۲ میلیون و۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان معامله شده بود؛ امروز این مرز حمایت را از دست داد.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت سکه امامی امروز تا ۳۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان پایین آمد.اما ، در زمان نگارش این گزارش ۳۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز ۵۰۷ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

در شرایط فعلی اولین مرز حمایتی در بازار سکه ۳۲ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان خواهد بود؛در صورتی که این خط بشکند احتمال سقوط تا ابتدای کانال ۳۲ میلیون تومان و چه بسا برگشت به پله هشتم و نهم مرز ۳۱ میلیون تومان محتمل باشد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.