تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 - 14:24
32 بازدید
کد خبر : 21912

مهلت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۱۴۰۲

مهلت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۱۴۰۲
صادرکنندگان با تمدید مهلت رفع تعهد ارزی تا پایان مهرماه 1403

به گزارش خبرنگار اقتصادی اتاق تجارت به نقل از اتاق ایران آنلاین؛ با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۲ در پایان روز ۳۱ تیرماه، دولت بخش‌نامه جدید صادر کرد مبنی بر اینکه مهلت برگشت ارز صادراتی هر پروانه صادراتی سال ۱۴۰۲ به مدت سه ماه تا سقف مهلت قانونی ۱۵ ماه با بهره‌مندی از معافیت مالیاتی تمدید می‌شود.

پیش از این سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده بود که مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان برای سال گذشته، فقط تا ۳۱ تیرماه خواهد بود.

در این راستا صادرکنندگان، برای رفع تعهدات ارزی خود و برخورداری از معافیت مالیاتی مربوطه، لازم است مطابق دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی ۱۴۰۳، از طریق یکی از روش‌های قانونی و در مهلت مقرر، ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند.

فروش ارز حاصل از صادرات، در قالب حواله در سامانه نیما، انتقال ارز حاصل از صادرات به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز به صورت اسکناس، انجام واردات در مقابل صادرات صورت گرفته، انتقال ارز حاصل از صادرات به شخص دیگر و بازپرداخت دیون تسهیلات ارزی که از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، فاینانس، حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی، قرض گرفته شده است از جمله روش‌های مجاز برای رفع تعهدات ارزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.