تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 16:30
49 بازدید
کد خبر : 21821

کف­پوش اپوکسی پارکینگ

کف­پوش اپوکسی پارکینگ

کف­پوش اپوکسی پارکینگ یکی از انواع کف­پوش پارکینگ است که می­توان روی سطح بتنی آن را اجرا کرد. این کف­پوش حالتی کاملا یکپارچه دارد. این کف­پوش صنعتی چسبندگی فوق­العاده­ای به سطوح بتنی، سرامیکی و سنگی دارد که یک مزیت عمده این نوع کف­پوش است. طرح و رنگ بسیار متنوع است و تنوع نسبتا زیاد و مختلفی دارد. به همین جهت برای کف پارکینگ­ها که تردد زیادی دارند، مورداستفاده قرار می­گیرد. در برابر مواد شیمیایی و شوینده، آتش­سوزی، قارچ و باکتری بسیار مقاوم است.

کف­پوش اپوکسی پارکینگ یکی از انواع کف­پوش پارکینگ است که می­توان روی سطح بتنی آن را اجرا کرد. این کف­پوش حالتی کاملا یکپارچه دارد. این کف­پوش صنعتی چسبندگی فوق­العاده­ای به سطوح بتنی، سرامیکی و سنگی دارد که یک مزیت عمده این نوع کف­پوش است. طرح و رنگ بسیار متنوع است و تنوع نسبتا زیاد و مختلفی دارد. به همین جهت برای کف پارکینگ­ها که تردد زیادی دارند، مورداستفاده قرار می­گیرد. در برابر مواد شیمیایی و شوینده، آتش­سوزی، قارچ و باکتری بسیار مقاوم است.

کف­پوش اپوکسی پارکینگ 

یکی از قسمت­های مهم ساختمان­سازی، کف­سازی ساختمان است. در زیبایی و نمای خانه کف تاثیر بسزایی دارد. موادی که برای کف­پوش استفاده می­شود باید دارای کیفیت بالایی باشند و در مقابل رفت­ و­ آمد مقاومت داشته باشند. کف­پوش اپوکسی پارکینگ مثالی برای کف­پوش­های پلیمری است که بر روی سطوح مختلفی انجام می شود. بهترین سطحی که می­توان از آن استفاده کرد برای سطوح بتنی است این کف­پوش در برابر رطوبت و گرما عایق خوبی است همچنین بسیار مقاوم است. این نوع عایق در کف بیمارستان، سالن ورزشی یا پارکینگ­های بزرگ استفاده و کاربرد زیادی دارد.

اپوکسی چیست؟

اپوکسی نوعی کف­پوش یا بستر است که از مواد مختلفی ساخته می­شود اپوکسی نمونه­ای از مواد پلیمری است. این متریال اول مایع است و سپس جامد می­شود. نام دیگرش پلی ­اکساید است که از مهمترین خاصیت­هایی که دارد می­توان به خواص مکانیکی مناسب، چسبندگی، مقاومت الکتریکی و مقاومت شیمیایی و میکروبی ان اشاره کرد. مهم­ترین جایی که می­توان از اپوکسی استفاده کرد. کف­پوش اپوکسی است.

انواع کف­پوش اپوکسی

کف­پوش اپوکسی انواع مختلفی دارد که به آن اشاره می­کنیم:

  • کف­سازی اپوکسی
  • کف­سازی اپوکسی آنتی ­الکترواستاتیک
  • کف­سازی اپوکسی دارویی
  • کف­سازی اپوکسی غذایی

مزایای کف­پوش اپوکسی:

کف­پوش اپوکسی پارکینگ دارای مزایای زیر است:

  • طول عمر بالایی دارد.
  • بهترین چسبندگی به بتن را دارد.
  • در برابر فشار بسیار مقاوم است.
  • هزینه نگهداری کف­پوش اپوکسی مقرون­به­صرفه است.
  • تنوع رنگ­بندی فراوانی دارد.
  • در برابر حرارت مقاوم است.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • کف­پوش آنتی­باکتریال است این ویژگی برای محیط­های بیمارستانی بسیار مهم است.
  • عایق در برابر جریان الکتریسیته در سالن­هایی که با برق­کار می­کند.
  • نظافت آسان
  • تعمیر و نگهداری آن بسیار آسان است.
  • افزایش مقاومت مکانیکی بتن

8d epoxy flooring Recovered Recovered

قیمت کف­پوش اپوکسی ­

کف­پوش پارکینگی یا کف­پوش اپوکسی پارکینگ دارای پوشش و محافظی محکم است و این کف­پوش مناسب مجتمع­های مسکونی، اداری و تجاری است. بهترین بستر برای کف­پوش اپوکسی پارکینگ سطح بتنی است. خرید کف­پوش اپوکسی پارکینگ و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم­ترین عواملی که بر قیمت کف­پوش اپوکسی تاثیر دارد موارد ذیل است:

  • کیفیت: کف­پوش اپوکسی پارکینگ: اینکه مواد اولیه ایرانی باشد یا وارداتی، می­تواند بر قیمت کف­پوش موثر باشد. اینکه از کدام کشور، کف­پوش اپوکسی پارکینگ وارد شود چین یا اروپا بر قیمت آن موثر است. کیفیت سطح بتن اگر سطح بتن صاف نباشد باید ضخامت کف­پوش اپوکسی پارکینگ را افزایش داد، تا صاف نبودن سطح بتن را بپوشاند در نتیجه هزینه و قیمت اجرای کف­پوش بالا می­رود.
  • متراژ فضایی
  • ضخامت: کف­پوش اپوکسی پارکینگ هرچه ضخامت کف­پوش بیشتر باشد به طور حتم قیمت تمام شده برای اینکار افزایش می­یابد.

مراحل اجرای کف­پوش اپوکسی پارکینگ

اجرای کف­پوش اپوکسی پارکینگ  دو مرحله اصلی شامل مرحله آماده­ سازی سطوح و مرحله اجرای لایه­ های کف­پوش اپوکسی پارکینگی هست.

مرحله آماده  ­سازی سطوح:

بهتر است بدانید که برای انجام مرحله آماده­سازی سطوح برای کف­پوش اپوکسی پارکینگ می بایست موارد زیر را رعایت کنید:

  •  چنانچه نقاط سست و ناپایداری روی سطح باشد باید به­وسیله چکش یا گریندر (دستگاه خرد­کن)   آنها را     برداشت و سطح را صاف نمود.
  • چنانچه روی سطوح بتن روغن و چربی هست یا مواد اسیدی و قلیایی باید آنها را چربی­زدایی و جرم­زدایی کرد.
  • برای ایجاد چسبندگی کف­پوش اپوکسی پارکینگ  بعد از چربی­زدایی باید توسط دستگاه لکه­گیری، لکه­گیری سطوح انجام شود.
  • پس از انجام کلیه مراحل بالا  کلیه سطوح وکیوم گردد، یعنی شرایط­­ خلا یا عاری از هوا برای سطح ایجاد گردد.
  • سطح مقامت مکانیکی باید از نظر مقاومت فشاری و کششی مورد بررسی قرار گیرد.
  • نباید در سطح ترک­های سازه­ای وجود داشته باشد.
  • چنانچه پلاسترهای سیمانی به­منظور صاف­کردن سطوح اجرا شده است. باید از نظر اینکه دارای چسبندگی مناسب هست یا خیر مورد آزمایش قرار گیرد. اگر چسبندگی مناسب نباشد. باید سطوح تخریب گردد.
  • سطوح نه کاملا صاف و نه دارای خلل­وفرج باشد.
  • حتما میزان رطوبت سطوح چک گردد و نباید از ۴ درصد بیشتر باشد.
برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است با مشاوران اپوکسی فام در تماس باشید تا شما را در رسیدن به انتخاب درست یاری نمایند.

مشاوره با ما : ۴۴۰۱۷۹۱۹ (۰۲۱) _ ۰۹۱۲۵۲۶۳۶۱۵

اجرای ساب الماسه خشک­روی بتن

رطوبت برای اجرای کف­پوش اپوکسی پارکینگ به شدت زیان­آور است، حتما باید اجرای ساب به­صورت خشک اجرا شود. فواید این ساب خشک این موارد است:

  1. موقع استفاده از ساب الماسه خش­هایی بر روی سطوح ایجاد می­گردد که باعت چسبندگی بیشتر کف­پوش می­شود.
  2.   ساب الماسه پستی و بلندی­های ریز را می­گیرد و در نهایت کف­پوش دارای ظاهر بهتر خواهد داشت.
  3. با اعمال ساب الماسه ترکیبات نظیر پلاستر، رنگ، گچ از روی سطوح جمع­آوری می­گردد و در نهایت چسبندگی کف­پوش بیشتر خواهد شد،
  4. با اعمال ساب الماسه آلودگی­های احتمالی سطحی نظیر روغن و چربی تا حدودی از سطح پاک می­شود.
  5. سطح از لحاظ مقاومت مکانیکی لازم شامل مقاومت­های فشاری و کششی مورد بررسی قرار می­گیرد.
  6. بعد از اینکه سطوح موردنظر توسط ساب پاکسازی گردید، عملیات لکه­گیری انجام می­شود.
  7. ترک­ نباید روی سطح وجود داشته باشد.

پس از اجرای مرحله آماده­سازی سطوح لایه­های تعریف شده زیر به ترتیب انجام می­شود.

الف) اجرای لایه پرایمر (سیلر)

در این مرحله  لایه پرایمر که بر پایه اپوکسی­های پلی­آمیدی هستند دارای مشخصات زیر می­باشند: چسبندگی بسیار خوب بر روی انواع سطوح بتنی و فلزی دارد. جالب است بدانید که این نوع پرایمر از دو جزء هاردنر و رزین تشکیل شده­­ است. مصرف این پرایمر  بسته به میزان تخلخل سطوح مورد اجرا به­ازای هر مترمربع در حدود ۱۵۰-۲۰۰ گرم است. در صورت وجود رطوبت و یا چربی بر روی سطوح با هدف کاهش رطوبت و چربی از پرایمر رطوبت­دوست و چربی­دوست استفاده خواهد شد. روش اجرا می­تواند به­صورت اسپری و یا غلطکی ­باشد.

ب) اعمال لایه پوشش میانی الیاف (توری) پلیمری

باتوجه­به سختی بالا و همچنین انعطاف­پذیری کم این نوع کف­پوش برای سطوحی که مداوم در معرض تنش و ارتعاش و یا دارای ترافیک­های سنگین هستند و باهدف تقویت هر چه بیشتر در این مرحله در صورت لزوم و تشخیص کارشناس مربوطه، توصیه می­گردد از الیاف­های پلیمری و یا توری­های پلیمری بر روی کلیه درزهای اجرایی  و انبساط و انقباضی و نیز ترک­های عمیق انجام گیرد. این لایه باعث ایجاد مقاومت بالایی مکانیکی برای کف­پوش می­شود.

ج) اعمال لایه تسطیح کننده

در این مرحله مواد بتونه (ماستیک) اپوکسی دو تا سه مرحله باهدف پرکردن درز، ترک­ها و پستی­های موجود بر روی کل سطوح اعمال می­گردد که دارای  مشخصات کلی است: چسبندگی فوق­العاده به کلیه سطوح بتنی، فلزی، شیشه و سنگ دارد، امکان استفاده بر روی کلیه سطوح افقی و عمودی را دارد، میزان مصرف این لایه  بسته به کیفیت ازای هر مترمربع در حدود ۳۵۰۰-۳۲۰۰ گرم است، روش اعمال می­تواند به­صورت لیسه­ای باشد.

د) اعمال لایه نهایی

پس از مراحل قبل، اعمال لایه نهایی بافت­دار کف­پوش اپوکسی پارکینگ خواهد بود که توسط رزین مخصوص اپوکسی  اجرا می­گردد: اجرای آسان و سریع روی سطوح، مقاوم در برابر محیط­های اسیدی و قلیایی نمک­ها و روغن­های صنعتی است، این مواد دوجزئی است. بافت لایه نهایی با لحاظ شرایط می­تواند به­صورت زبر، صاف و یا پوست پرتغالی باشد. در این پروژه به دلیل نوع بهره­برداری به­صورت بافت­دار خواهد بود، میزان مصرف این لایه نهایی  بسته به نوع اجرا به­ازای هر متر­مربع در حدود ۵۰۰-۳۵۰ گرم می باشد. که این مرحله با روش غلطکی اجرا می­شود.

ه) خط­کشی و طراحی

در صورت نیاز به داشتن خط­کشی و طراحی بر روی سطوح نهایی، این کار به دو صورت اسپری و غلطکی انجام می شود.

نکات مهم اجرای کف­پوش اپوکسی پارکینگ

در اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ سه نکته حائز اهمیت است.

  1.  بررسی سطح بتن از نظر رطوبت

برای بررسی یک کیسه پلاستیکی به مدت یک شبانه­روز بر روی سطح قرار می دهیم. سپس کیسه را بر­می­داریم اگر زیر کیسه پلاستیکی خشک بود به کار ادامه می دهیم. در غیر این صورت باید اجازه دهید کاملا بتن خشک شود.

  1.  تمیزکردن سطح بتن از هرگونه روغن

در این مرحله باید با استفاده از برس یا پودرهای شستشو، قسمت روغنی را تمیز نمود. برای اطمینان از تمیز بودن سطح می‌توانید چند قطره آب را روی قسمت‌های مورد­نظر بریزید. اگر آب به شکل قطره­­قطره درآمد، یعنی تمیز نیست و باید مجددا شسته شود.

  1.  ساب­زنی سطح

اینجا در این مرحله با دستگاه ساب‌زنی سطح بتن، به­خوبی ساب­زنی می‌شود. این کار خط­­ وخش بسیار ریز در سطح بتن ایجاد می­کند. که باعث بالارفتن چسبندگی کف­پوش اپوکسی پارکینگ می‌شود.

کف­پوش اپوکسی پارکینگ  با سایر کف­پوش­ها چه فرقی دارد؟

 

تفاوت‌های کف­پوش اپوکسی پارکینگ با سایر کف­پوش‌های سنتی باعث شده امروزه کف­پوش اپوکسی پارکینگ  مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و روزبه­روز از محبوبیت کف­پوش اپوکسی پارکینگ اضافه شود.

  • کف­پوش اپوکسی پارکینگ صدای کمتری هنگام عبور خودرو از خود تولید می‌کند.
  • ضخامت کف­پوش اپوکسی پارکینگ در مقایسه با سیستم کف­پوش سنتی بسیار ناچیز است.
  • تنوع رنگ کف­پوش اپوکسی بیشتر از کف­پوش‌های سنتی است.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاومت کف­پوش اپوکسی بیشتر است.
  • کف­پوش‌های اپوکسی، را روی‌ سطوح بتنی می­توان اجرا نمود.
  • زمان اجرای و نصب کمتر کف­پوش اپوکسی از کف­پوش‌های سنتی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.