تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 12:06
59 بازدید
کد خبر : 15707

کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی با پیامک سود سهام عدالت!

کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی با پیامک سود سهام عدالت!

کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی با پیامک سود سهام عدالت! سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: یک کلاهبردار در مرحله نخست، لینکی جعلی با عنوان دریافت سود سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی بخصوص تلگرام منتشر می‌کرد. وی ابراز داشت: افرادی که روی این لینک کلیک کرده و لینک را باز می‌کردند، گوشی و نرم افزارهای

کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی با پیامک سود سهام عدالت! کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی با پیامک سود سهام عدالت!

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: یک کلاهبردار در مرحله نخست، لینکی جعلی با عنوان دریافت سود سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی بخصوص تلگرام منتشر می‌کرد.

وی ابراز داشت: افرادی که روی این لینک کلیک کرده و لینک را باز می‌کردند، گوشی و نرم افزارهای فضای مجازی آن‌ها هک می‌شد و کلاهبردار به متن پیامک‌های شخصی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد.

عمران فر گفت: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، حساب‌های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک می‌نمود و سپس از موجودی حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کرد.

وی افزود: متهم از بیش از ۱۷۰۰ کارت و حساب بانکی مجموعاً ۵۲ میلیارد ریال پول برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهم به منظور پول شویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی، افتتاح حساب می‌کرد.

عمران فر تصریح کرد: این متهم از سادگی قربانیان سو استفاده نموده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت کرده و به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت غیر مجاز می‌کرد.

وی از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.