یک روش بازاریابی فراموش شده برای افزایش فروش
بی شک مهمترین هدف هر کسب و کاری، افزایش فروش است؛ اصلا همین افزایش فروش است که میتواند حیات یک کسب و کار را تضمین کند و در طولانی مدت آن را همچنان سرپا نگه دارد. یکی از کاربردیترین روشها برای افزایش فروش، بازاریابی به شیوههای مختلف است؛ بازاریابی پیامکی به دلیل مزایای بی شماری که دارد، یکی از روشهای بسیار پر بازده بازاریابی است. مزایای بازاریابی از طریق sms آنقدری هست که بتواند شما را به استفاده از این نوع بازاریابی مجاب کند.
مهمترین رکن تبلیغات
همیشه و همه جا بارها و بارها از ارکان مختلف و مهم تبلیغات یاد شده است؛ هر فردی نظرات مختلف ارائه میدهد و ممکن است حتی شمایی که به دنبال یک روش بازاریابی مطمئن هستید هم، نتوانید به پاسخی یکسان و مشخص برسید.
اما به دنبال هر روش تبلیغات باشید یک رکن اصلی و اساسی را دست کم نگیرید، آن هم “شناخت درست و دقیق مخاطب” است؛ شناخت مخاطب در تمام مراحل تبلیغات به شما کمک میکند. اینکه چه روش تبلیغاتی را انتخاب کنید، چه محتوایی را برای تبلیغ آماده کنید و روی کدامیک از مزایای رقابتی خود تمرکز کنید، همگی بستگی به مخاطب شما دارد.
اگر مخاطب خود، سلیقه، جنسیت، بازه سنی، میزان درآمد و … او را بدانید و پیشبینی کنید، به بهترین شکل میتوانید تبلیغات و بازاریابی خود را متناسب با او برنامهریزی و اجرا کنید. برای مثال مخاطب شما در بازه سنی جوانی، میانسالی یا پیری باشد، قطعا محتوایی که برای او آماده میکنید، روش انتشار این محتوا و حتی زمان انتشار آن همگی متفاوت خواهد بود.
راهی برای افزایش فروش
چرا عنوان این مطلب را یک روش بازاریابی فراموش شده گذاشتیم؟ چون وقتی از تبلیغات و بازاریابی صحبت میکنیم، ممکن است این روزها بیشتر بازاریابی در انواع شبکههای اجتماعی یا مثلا بیلبوردهای خیابانی به ذهن شما متبادر شود، اما ارسال پیامک تبلیغاتی ممکن است برای بعضیها روشی فراموش شده اما شدیدا کاربردی و پربازده باشد.
منظورمان از تاثیرگذاری و پربازدهی پیامک چیست؟
- پیامک در اسرع وقت خوانده میشود.
- هزینه بسیار کمتری در مقایسه با دیگر روشهای بازاریابی دارد.
- میتوانید دایره حدودی مخاطب خود را انتخاب کنید.
- امکان گزارشگیری و استناد به گزارشات پیشین را دارد.
همین چند مورد برای یادآوری اینکه میتوانید به کمک این روش بازاریابی، به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید و بر آنها تاثیر بگذارید، کافی است.
چند استراتژی برای افزایش فروش
- به شبکههای اجتماعی خود رسیدگی و توجه کنید.
- تجربه خوبی برای مشتریان خود بسازید.
- پیشنهادی برای مشتریان خود داشته باشید که نتوانند آن را رد کنند.
- روشهای مختلف را برای بازاریابی انتخاب کنید و به صورت موازی تبلیغ کنید.
- حتما با کال تو اکشن، مخاطب را با تبلیغ و محصول، درگیر کنید.
- مراحل دسترسی به محصول و خرید را برای مشتری آسان کنید.
روشهای پر بازده بازاریابی
- بازاریابی دهان به دهان
- بازاریابی از طریق ایمیل
- بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
- بازاریابی پیامکی
- بازاریابی تلفنی
- بازاریابی آفلاین (بیلبورد، تراکت و …)
- بهینهسازی موتورهای جستجو
- اینفلوئنسر مارکتینگ
جمعبندی
شاید گمان کنید که با شلوغ شدن شبکههای اجتماعی، دیگر دوران تبلیغات پیامکی یا این دست تبلیغات باسابقهتر تمام شده است، اما نگاه کوتاهی به آمار و ارقام نشان میدهد که نه تنها این گونه نیست، بلکه افراد همچنان پیامکهایشان را میبینند، باز میکند و محتوای آن را از نظر میگذرانند.
به همین دلیل استفاده شما از پیامک تبلیغاتی (البته در زمان درست، با روش درست و محتوای درست) میتواند کمک شایانی به کسب و کار شما و در ادامه افزایش فروشتان داشته باشد.
برچسب ها :بهترین
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰