تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 19:34
146 بازدید
کد خبر : 20948

بهترین آژانس های گردشگری

بهترین آژانس های گردشگری
بهترین آژانس های گردشگری در ایران با توجه به کیفیت ارائه شده و تجربه ی مسافرانی که از این خدمات استفاده کرده اند مشخص می شوذ. بعی از آژانس های گردشگری هستند که سال ها است در این زمینه در حال فعالیت هستند. اما هنوز نتوانسته اند آن طور که باید و شاید جای خود را در این صنعت پول ساز پیدا کنند. برعکس بعضی از آژانس های گردشگری دیگر نیز هستند که با وجود عمر کوتاهی که از تاسیس آن ها می گذرد، توانسته اند سر زبان بیفتند و جایگاه خوبی برای خود کسب کنند.

بهترین آژانس های گردشگری در ایران با توجه به کیفیت ارائه شده و تجربه ی مسافرانی که از این خدمات استفاده کرده اند مشخص می شوذ. بعی از آژانس های گردشگری هستند که سال ها است در این زمینه در حال فعالیت هستند. اما هنوز نتوانسته اند آن طور که باید و شاید جای خود را در این صنعت پول ساز پیدا کنند. برعکس بعضی از آژانس های گردشگری دیگر نیز هستند که با وجود عمر کوتاهی که از تاسیس آن ها می گذرد، توانسته اند سر زبان بیفتند و جایگاه خوبی برای خود کسب کنند.

آژانس های گردشگری

بهترین آژانس های گردشگری چه چه در زمینه داخلی و چه در زمینه خارجی، بر اساس نظر سنجی های انجام شده طبق کیفیت تور ها و پرواز هایی که برگزار می کنند مشخص می شود. طبیعتا هر چقدر کیفیت تور ها معمولی تر باشد، گرید این آژانس نیز پایین تر می آید. برای مثال اگر آژانسی فقط تور های سطح پایین را در کشور تایلند برگزار کند نهایتا دارای سطح متوسط است. اما آژانسی که مجری تور های وی آی پی تایلند است و خدماتی بیشتر از سایر آژانس ها ارائه می کند، یک آژانس سطح بالاست و جزو بهترین آژانس های گردشگری برای تور های این کشور قرار می گیرد.

170895771568

خصوصیات بهترین آژانس های گردشگری

آژانس های گردشگری اگر می خواهند در زمره ی آژانس های گردشگری با لول بالا قرار بگیرند، باید یک سری ویژگی ها داشته باشند. البته بعضی از این ویژگی ها بستگی به مقصد سفر و توری که برگزار می شود دارد. اما برخی از این ویژگی ها کلی است. یک آژانس گردشگری خوب که در زمینه توریسم فعالیت می کند، باید دارای یک سری خصوصیات باشد که در زیر آن ها را بررسی می کنیم

تخصص و تجربه آژانس های گردشگری

آژانس گردشگری باید دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه صنعت گردشگری باشد. اعضای تیم آژانس باید دارای دانش فنی و اطلاعات گسترده‌ ای درباره مقاصد گردشگری، امکانات، ترتیب سفر ها و نحوه مدیریت تور ها باشند. همین تجربه ها و تخصص هاست که تفاوت میان بهترین آژانس های گردشگری را با آژانس های ضعیف تر رقم میزند.

گستره خدمات آژانس گردشگری

یک آژانس باید طیف گسترده‌ ای از خدمات گردشگری را ارائه دهد. این خدمات شامل رزرو هتل، صدور بلیط هواپیما، ترتیب برنامه ها در تور های گروهی و آفر های تخصصی، ارائه راهنمای و مشاوره سفر، اولویت ترانسفر ها و سایر خدمات مرتبط با سفر می‌شود. ضعف در هر قسمت از این خدمات می تواند یک مجموعه را از بهترین آژانس های گردشگری به یکی از ضعیف ترین هاو یا یک آژانس کاملا معمولی تبذیل کند.

شفافیت خدمات بهترین آژانس های گردشگری

بهترین آژانس های گردشگری باید از نظر قانونی مجوز های لازم را داشته باشند و با قوانین صنعت گردشگری سازگار باشند. همچنین، باید اطلاعات و قیمت‌ ها را به صورت شفاف و قابل فهم به مشتریان ارائه دهد و به آن‌ ها اعتماد کافی را بدهد. فرض کنید وقتی یک مسافر برای سفر به جزیره فی فی تایلند از شما قیمت بگیرید. ولی بعدا شما به ازای ترانسفر مسافر به هر یک از جزایر اطراف تقاضای وجه اضافی کنید. این کار کاملا وجهه ی آژانس را زیر سوال می برد و نشان می دهد که خدمات ارائه شده و کیفیت آن ها از صداقت و شفافیت به دور هستند.

سفر های سفارشی ( وی آی پی)

بهترین آژانس های گردشگری آژانس هایی هستند که قابلیت ارائه سفر های سفارشی و متناسب با نیاز های خاص هر مشتری را داشته باشد. این توانایی در شخصی سازی تور ها شامل سفر های شخصی، تور های خصوصی، ترتیب تور های گروهی با برنامه‌ های تفریحی و فرهنگی و سایر خدمات شخصی‌ سازی شده است.

برای مثال اگر آژانس یک تور ترکیبی کرابی تایلند را به مشتری پیشنهاد می دهد، باید بتواند شهر هایی که برای مدت زمان تور در نظر گرفته است مطابق با نیاز متقاضی تغییر دهد. یا اگر مشتری خواست در یکی ار شهر ها مثل بانکوک کمتر اقامت داشته باشد و به جای آن در جزیره فی فی اقامت بیشتری را داشته باشد، آژانس باید توانایی اعمال این تغییر را داشته باشد و این یکی از ویژگی های مهم بهترین آژانس های گردشگری است.

170895776648

خدمات پس از فروش آژانس

اگر آژانسی جزو بهترین آژانس های گردشگری باشد، باید پس از خرید خدمات، به مشتریان خود خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد. این خدمات پس از فروش شامل پشتیبانی در طول سفر، راهنمایی در صورت بروز مشکلات، اعلام به موقع تغییرات برنامه و تسهیل در انجام تغییرات می‌شود. هر کدام از این گزینه ها دارای اهمیت بسزایی هستند. چرا که می توانند کیفیت سفر را پایین بیاورند. بنابراین بهترین آژانس های گردشگری مشتریان خود را پس از خرید خدمات رها نمی کنند.

ارتباطات یک آژانس

آژانس باید دارای ارتباطات قوی با هتل‌ ها، شرکت‌ های هواپیمایی و سایر شرکای تجاری مرتبط با صنعت گردشگری باشد. این ارتباطات می‌تواند به تخفیف‌ های ویژه، اولویت در رزرو ها و بهبود کیفیت خدمات منجر شود. بهترین آژانس های گردشگری معمولا دارای ارتباطات بیشتری نسبت به دیگر آژانس ها هستند و همین موجب می شود تا قادر باشند سطح کیفی خدمات ارائه شده را بالا ببرند.

نظم و سازمان دهی مناسب آژانس های گردشگری

اگر یک آژانس بخواهد جزو بهترین آژانس های گردشگری محسوب شود، باید سازماندهی مناسبی داشته باشد و فرآیند های کاری را به خوبی مدیریت کند. این فرآیند ها شامل موارد بسیاری از جمله مدیریت رزرو ها، صدور بلیط‌ ها، ترتیب تور ها، مدیریت اطلاعات مشتریان و مدیریت مالی سفر ها می شود. به خصوص در تور های خارجی که توسط یک آژانس گردشگری ارائه می شود، مدیریت و ساماندهی مسائل یک امر ضروری است.

نوآوری و ارتقاء خدمات، از ویژگی های بهترین آژانس های گردشگری

یک آژانس گردشگری خوب باید توانایی نو آوری و به‌ روزرسانی خدمات خود را داشته باشد. این ارتقاء دارای بخش های مختلفی مانند استفاده از فناوری‌ های نوین در فرآیند های کاری، ارائه راهکار های خلاقانه و متنوع برای مشتریان و بهبود مستمر خدمات در قبل و بعد از سفر است. قطعا شما به عنوان مشتری ثابت یکی از بهترین آژانس های گردشگری، توقع دارید تا هر بار پیشرفت و تغییر رو به جلویی در خدماتی که دریافت می کنید ببینید.

توجه ویژه به نظرات و بازخورد مشتریان

یک اژانس گردشگری خوب باید بازخورد مشتریان خود را جدی بگیرد و تلاش کند تا با رسیدگی به انتقادات مشتریان، مشکلات را بهبود دهد و نیاز های مشتریان را به طور کامل برآورده کند. آژانس می تواند این کار را از طریق نظرسنجی‌ ها و یا ارتباط مستمر با مشتریان انجام دهد. به عبارت دیگر این پیشنهادات و انتقادات مشتری هستند که به شما کمک می کنند در زمره ی بهترین آژانس های گردشگری قرار بگیرید.

قیمت منصفانه خدمات

آژانس گردشگری باید قیمت‌ های منصفانه و عادلانه‌ ای را برای خدمات خود تعیین کند تا بتواند هر چه بیشتر رضایت مشتری را جلب کند. منظور از قیمت منصفانه این نیست که شما ارزان فروشی کنید. بلکه بدان معناست که قیمت‌ ها باید با کیفیت ارائه شده متناسب باشند و مشتریان احساس ارزشمندی خدمات را داشته باشند. در بهترین آژانس های گردشگری، همیشه سعی بر این است تا تناسب بین خدمات و قیمت آن ها به بهترین وجه رعایت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.