تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 22:38
60 بازدید
کد خبر : 13667

خبر مهم درباره مطالبات گندمکاران

خبر مهم درباره مطالبات گندمکاران

خبر مهم درباره مطالبات گندمکاران عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است. به گفته او، برآوردها

خبر مهم درباره مطالبات گندمکاران خبر مهم درباره مطالبات گندمکاران

عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

هاشمی از پرداخت ۱۰ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: با احتساب پرداخت اخیر ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و امیدواریم ۳۵ همت باقی مانده تا پایان مهر تسویه شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشت در استان‌های سردسیر در حال انجام است، افزود: اکنون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل کشت گندم در حال انجام است که بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی انتظار می‌رود که میزان خرید و تولید گندم در سال زراعی جدید خوب باشد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به بالای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد. همچنین از کشاورزان تقاضا داریم که نسبت به کشت قراردادی اقدام کنند تا در خصوص تامین بذر، کود و بیمه مشکل نقدینگی‌شان حل شود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.