تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 15:25
147 بازدید
کد خبر : 19803

قیمت میلگرد بستر در بازار تهران تعیین شد

قیمت میلگرد بستر در بازار تهران تعیین شد

بر اساس پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان، استفاده از میلگرد بستر الزامی شده است. قیمت این مقطع فولادی مقرون به صرفه بوده و مقاومتی که در دیوارهای غیرسازه‌ای ایجاد می‌کند، جلوی ریزش این دیوار را در هنگام زلزله می‌گیرد. برای مقاوم سازی سازه‌ ها از راههای مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها استفاده

بر اساس پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان، استفاده از میلگرد بستر الزامی شده است. قیمت این مقطع فولادی مقرون به صرفه بوده و مقاومتی که در دیوارهای غیرسازه‌ای ایجاد می‌کند، جلوی ریزش این دیوار را در هنگام زلزله می‌گیرد. برای مقاوم سازی سازه‌ ها از راههای مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها استفاده از آرماتور و میلگرد بستر است. قیمت میلگرد بستر در صورت خرید از تولید کننده بسیار مناسب بوده و هزینه کمتری رو برای کارفرما در پی خواهد داشت.

میلگرد بستر برای بهبود عملکرد ساختار دیوارهای بنایی شده یا ایجاد مقاومت اضافی در برابر بارهای جانبی (مثلا: باد، طوفان، زلزله) استفاده می شود. همچنین میلگرد بستر برای کاهش خطر ترک خوردن در غلظت تنش در اطراف دهانه ها یا در نتیجه حرکت دهانه ها، از جمله کنترل انقباض، به کار می‌رود.

ویژگی های میلگرد بستر

  1. از جنس مفتول بوده.
  2. به صورت آج دار است.
  3. ضخامت ۴ میلی متری دارد.
  4. ضد زنگ می باشد.
  5. ضد فرسایش و بسیار مستحکم است.

کاربرد میلگرد بستر چیست؟

تولید میلگرد بستر با استفاده از روش جوشکاری مقاومتی، یک فرایند علمی پیشرفته است که به منظور افزایش استحکام و مسلح کردن سازه در برابر زلزله انجام می‌شود. در این فرایند، با استفاده از میلگردهای بستر مقاوم و قوی، سازه های آجری و سفالی که دارای مقاومت کافی برای مقابله با فشارهای زلزله نیستند، به گونه ای استحکام داده می‌شوند تا بتوانند در برابر فشارهای احتمالی زلزله مقاومت کنند و آسیب نبینند. استفاده از میلگرد بستر، یکی از راهکارهای علمی و موثر برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر زلزله است که با توجه به نیاز روزافزون به زیرساخت های پایدار، اهمیت ویژه ای دارد.

انواع مختلف دیوارها، شامل دیوار سفالی و آجری، بستر مناسبی برای قرار دادن میلگردها به شمار می‌آیند. میلگردهای استاندارد متعارف در این دیوارها، طبق استاندارد ASTM،  دارای شروع قطر از ۳.۵ میلی‌متر هستند و ظاهر آج‌دار دارند. پوشش گالوانیزه با عرض ۵.۵-۱۱-۱۵ سانتی‌متر روی این محصول استفاده شده است. از این رو، در نظر گرفتن این نکات زمینه بهبود کیفیت عملکرد و شتاب بخشیدن به روند کاری محصول خواهد بود.

شاید برایتان سوال باشد که چرا این شیوه (میلگرد بستر) را برای مقاوم سازی استفاده کنیم؟ چرا شیوه‌های دیگر را پیاده سازی نکنیم؟ برای پاسخ به این مسئله باید به اشکالات موجود در سازه‌های سفالی اشاره کرد. ایرادی که سازه های آجری دارند روی میزان کلی مقاومت تاثیر منفی می‌گذارد، برای رفع این مشکل از میلگرد بستر استفاده می‌شود. این میلگردها به طور معمول بین دیوار قرار می‌گیرند.

مزیت های استفاده از میلگرد مقاومتی بستر

لازم به  ذکر است در مکان‌هایی که جداره ها پیوندی هستند، در ابتدا بخش مورد نظر با ملات پر می شود. از مزایای جذاب میلگرد بستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔹🔸دیوار های متقاطع به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

🔹🔸امکان تعبیه به صورت عمودی وجود دارد.

🔹🔸به دوغاب بندی نیازی نیست.

🔹🔸موجب افزایش چشمگیر مقاومت دیوار می‌شود.

🔹🔸در برابر زلزله مستحکم است.

🔹🔸مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

🔹🔸مقاومت برشی افزایش می یابد.

خرید میلگرد بستر

با توجه به الزامی شدن و نیاز به خرید این مقطع فولادی پیشنهاد ما خرید میلگرد بستر از تولید کننده آن است. ایران سازه براتلو، تولید کننده میلگرد بستر است و تمامی اتصالات میلگرد بستر، ناودانی منقطع، وال مش و اتصالات هبلکس را نیز داراست. برای خرید میلگرد بستر به لینک https://milgerdbastarir.ir/product/bed-rebar/ مراجعه کنید. در جدول زیر قیمتهای کنونی میلگرد بستر در بازار تهران آمده است.

نام محصول

ضخامت

طول شاخه

قیمت هر شاخه

قیمت میلگرد بستر عرض ۵.۵ سانت

۴  میلیمتر

۳  متر

۲۸۹۰۰ تومان

قیمت میلگرد بستر عرض ۱۱ سانت

۴  میلیمتر

۳  متر

۲۹۹۰۰ تومان

قیمت میلگرد بستر عرض ۱۵ سانت

۴  میلیمتر

۳  متر

۳۱۹۰۰ تومان

لیست قیمت اتصالات میلگرد بستر ایران سازه

 

نام محصول

قیمت

گیره گالوانیزه

۶۲۰۰ تومان

قلاب گالوانیزه

۴۸۰۰ تومان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.