تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 14:24
44 بازدید
کد خبر : 20730

مراحل کامل کاشت ایمپلنت دندان

مراحل کامل کاشت ایمپلنت دندان
مراحل ایمپلنت فوری دندان: مشاوره با دندانپزشک و ارائه سوابق پزشکی - تصویربرداری سه‌بعدی و اشعه ایکس - کشیدن دندان چند روز قبل از ایمپلنت یا در همان روز و ...

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان قطعه‌ای از فلز تیتانیوم است که به شکل پیچ استوانه مخروطی شبیه ریشه دندان فرم داده می‌شود. استخوان‌ها پس از دوره کوتاهی به ایمپلنت متصل می‌شوند و قابلیت اتصال دندان را پیدا می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته، از یک دندان تا لیه دندان‌ها به صورت ثابت و متحرک قابل استفاده می‌باشند.

دندانپزشک هنگام ایمپلنت یا کاشت دندان، یک پایه تیتانیومی هم اندازه با ریشه دندان بیمار را جایگزین ریشه از دست رفته می‌نماید. این پایه‌های تیتانیومی که با نام فیکسچر نیز شناخته می‌شوند، کاملاً با سلول‌های بدن سازگار هستند. در نتیجه، نه تنها از لغزش و ایجاد صدا جلوگیری می‌کند، بلکه به استخوان‌ها نیز آسیب وارد نمی‌شود.

بسیاری از افراد با گذشت زمان بنا به دلایل مختلف همچون پیری و کشیدن دندان، دندان‌های خود را از دست می‌دهند. این موضوع، علاوه بر این که باعث ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند شما می‌شود، می‌تواند در جویدن صحیح و غذا خوردن نیز تأثیر منفی بگذارد.

داشتن دندان‌های سالم و زیبا در زیبایی چهره و اعتماد به نفس تأثیر چشمگیری دارد. با استفاده از مزایای ایمپلنت‌های دندانی، علاوه بر زیبایی چهره و لبخند، دیگر مشکلات گوارشی حاصل از جویدن غذا نیز نخواهید داشت.

در صورت استفاده از این روش جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های دندانی، نه تنها قدرت جویدن بهبود می‌یابد، بلکه برای بهتر جویدن و چوب دندان‌ها هم می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کنید.

این مقاله را هم مطالعه کنید =>      ۱۰ ماده غذایی که برای دندان های شما مضر است

انواع ایمپلنت دندان

اولین سؤال مهم در کاشت ایمپلنت، این است که کدامیک از انواع آن بهتر است. انواع مختلف ایمپلنت کره‌ای، آمریکایی و همچنین سوئیسی وجود دارند. براساس شرایط بیمار و مهارت دندانپزشک در درمان کاشت دندان، نوع و برند مناسبی انتخاب می‌شود. ضمناً ایمپلنت‌ها با تکنولوژی لیزری که به تازگی مطرح شده‌اند، از بهترین نوع، جنس و برند هستند.

همچنین، از نظر روش درمان، دو روش اصلی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد: ایمپلنت تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای. در روش تک مرحله ای، ایمپلنت و پروتز روی آن در یک مرحله انجام می‌شود، در حالیکه در روش دو مرحله‌ای، ابتدا ایمپلنت کاشته می‌شود و پس از مدتی به استخوان خوب پیوند می‌خورد و سپس پروتز بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

در نهایت، انتخاب نوع ایمپلنت و روش درمان بستگی به وضعیت و نیازهای بیمار و نیز تجربه و تخصص دندانپزشک خواهد داشت. برای تعیین نوع مناسب ایمپلنت، بهتر است با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید.

17047224655

ایمپلنت دندان قیمت ۱۴۰۳

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید، باید بدانید که ایمپلنت دندان یکی از جدیدترین درمان‌های دندانپزشکی است. این روزها، ایمپلنت دندان به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دندان‌های آسیب دیده شناخته می‌شود.

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان بستگی به شرایط دندانی هر فرد دارد و پس از ویزیت توسط متخصص ایمپلنت مشخص خواهد شد. عوامل بسیاری در تعیین قیمت ایمپلنت دندان دخیل هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

شکل درمان (فوری یا سنتی)
نیاز به پیوند استخوان
نیاز به انجام سینوس لیفت (بالا بردن سینوس)
برند ایمپلنت

مهم است که به عوامل فنی و تجربی دندانپزشک نیز توجه کنید، زیرا تجربه و تخصص دندانپزشک نقش مهمی در موفقیت درمان ایمپلنت دندان دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت و هزینه ایمپلنت دندان، توصیه می‌شود با یک متخصص ایمپلنت مشورت کنید و بعد از ارزیابی و ویزیت، قیمت نهایی را دریافت کنید.

ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت دندان فوری یک روش درمانی است که به سرعت به بیمار امکان می‌دهد نتیجه مطلوب خود را بدست آورد. این روش، جایگزینی دندان‌هایی است که به هر دلیلی از دست رفته‌اند. ابتدا پایه‌های تیتانیوم را در استخوان فک قرار می‌دهند و سپس تاج دندان را بر روی آن قرار می‌دهند.

تفاوت اصلی بین ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت دندان سنتی این است که دوره بهبود روش فوری کوتاه‌تر است و می‌توان آن را در یک روز انجام داد. البته تاج قرار داده شده بر روی پایه ایمپلنت در این روش موقتی است و باید با تاج اصلی و دائمی تعویض شود.

مراحل ایمپلنت دندان شامل بررسی وضعیت دهان و دندان، برنامه‌ریزی و نوبت دهی، بی حسی یا بیهوشی، خارج کردن دندان قبلی (در صورت نیاز)، سوراخ کردن استخوان و جایگذاری ایمپلنت، بخیه کردن لثه، زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت، قراردادن اباتمنت و نهایتاً نصب روکش دندان می‌باشد.

مراحل کاشت دندان

بررسی وضعیت دهان و دندان: در ابتدا، وضعیت دهان و سلامتی شما ارزیابی می شود و تصاویری از دهانتان گرفته می شود. حجم و کیفیت استخوان نیز با دقت بررسی می شود تا تایید شود که آیا ایمپلنت به پشتیبانی کافی دست می یابد یا خیر.

برنامه ریزی و نوبت دهی: سپس یک برنامه درمانی برای شما تدوین می شود و نوبت جراحی برایتان تعیین می شود.

بی حسی یا بی هوشی: قبل از شروع به کار، شما زیر بی حسی موضعی یا بیهوشی قرار می گیرید. گاهی اوقات برای آرامش بیشتر، آرام بخش هم استفاده می شود.

خارج کردن دندان قبلی: اگر دندان بیمار هنوز خارج نشده است، ابتدا دندان با دقت و آرامش بیشتری خارج می شود تا به استخوان و بافت های نرم آسیبی نزند. در این مرحله، ممکن است استخوان فک از طریق پیوند درمانی تقویت شود و مواد پیوندی در داخل استخوان حفره دندان قرار داده شود.

سوراخ کردن استخوان: اگر نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعد از خارج کردن دندان، سوراخ کردن استخوان است. ابتدا با استفاده از دریل دندانپزشکی، استخوان به اندازه مورد نیاز سوراخ می شود و سپس ایمپلنت در داخل سوراخ قرار می گیرد. در نهایت، سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته می شود.

جایگذاری ایمپلنت و خیاه کردن لثه: مرحله بعدی، خیاه کردن لثه است. دندانپزشک ممکن است لثه را به اطراف ایمپلنت خیاه کند و سر ایمپلنت را بیرون بگذارد یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و خیاه کند تا ایمپلنت بیشتر محافظت شود. در حالت دوم، بعداً برای نصب روکش دندان، لازم است لثه را بریده و روی ایمپلنت باز کنید.

زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت: پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، نیاز به مدت زمانی برای پیوند استخوان و ایمپلنت دارد. این مدت زمان ممکن است بین دو ماه تا شش ماه متغیر باشد. در این مدت، هیچ فشاری بر روی ایمپلنت وارد نشود و باید به استخوان اجازه داده شود که رشد کند و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد تا ثبات در ایمپلنت برقرار شود.

قرار دادن اباتمنت: پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت با یکدیگر، مرحله بعد درمان شامل قرار دادن اباتمنت است. در اینجا، دندانپزشک پیچ درپوش ایمپلنت را باز می کند و قطعه اباتمنت را روی ایمپلنت قرار می دهد. اباتمنت به عنوان یک دندان مصنوعی عمل می کند که به آن روکشی نصب خواهد شد و به عنوان پایه ای برای اتصال روکش عمل می کند.

با رعایت مراحل و دستورات پس از جراحی، می توانید به ایمپلنت دندان خود اطمینان کنید و از ثبات و قدرت آن بهره مند شوید. توصیه می شود با دندانپزشک خود در مورد جزئیات بیشتر و توضیحات دقیقتر مشورت کنید.

170472241450

در مرکز دندانپزشکی دکتر علی سجودی کاشت ایمپلنت دندان آمریکایی لیزری که معروفترین برند ایمپلنت دنیا محسوب می شود همراه با تکنیک های مدرن جراحی از جمله ایمپلنت دیجیتال، ایمپلنت پانچی یا فلپ لس (Flapless) ، کاشت دندان با لیزر، ایمپلنت فوری، ایمپلنت همزمان با بازسازی استخوان، ایمپلنت همزمان با سینوس لیفت و جراحی ایمپلنت با بارگذاری فوری (immediate load) با استفاده از جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و تکنولوژی روز دنیا انجام می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و وقت مشاوره با شماره‌های ۸۸۰۸۲۹۴۱ و ۸۶۱۲۸۹۹۶ تماس بگیرید.

منبع : سایت دکتر علی سجودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.