تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 16:11
110 بازدید
کد خبر : 21374

مصاحبه با مهندس شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو – Mohamad Emad Talebloo

مصاحبه با مهندس شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو – Mohamad Emad Talebloo
مصاحبه با مهندس شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو - Mohamad Emad Talebloo

مصاحبه با مهندس شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو

بسمه تعالی

همه علاقه محمد عماد طالبلو به کامپیوتر از آنجایی شروع شد که سیستم کامپیوتری راهش را در خانه هر ایرانی باز کرد.

او کنار فعالیت برای علایق و استعداد های خود ، باقی روز خود را به کشف جزئیات کامپیوتر خود می گذراند.در ادامه به مصاحبه بیشتر در مورد این مهندس با استعداد میپردازیم .

مختصر در مورد علایق و سرگرمی های خود بگویید؟

از همان کودکی تا به حال استعداد های زیادی داشتم که اگر بخواهم بگوییم میتوانم به نوازندگی ، ورزش به صورت حرفه ای ،عکاسی ،موسیقی ، خوانندگی و مهندسی شبکه که از برجسته ترین علایق بنده می باشد، اشاره کنم .

Mohamad Emad Talebloo

در مورد علاقه خود به رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر بگویید؟

از ابتدای نوجوانی سعی بر این داشتم که بتوانم یک کامپیوتر برای خودم داشته باشم. با پس انداز خود و همراهی خانواده توانستم یک سیستم کامپیوتری برای خودم بخرم. به شوق کشف این سیستم روزهای خود را سپری می کردم. همین شوق باعث شد که بتوانم در آینده در کنار علاقه خود به رشته عکاسی ،رشته مهندسی کامپیوتر را هم در دانشگاه تحصیل کنم.

از بین آیتم های مختلف مهندسی کامپیوتر به کدام علاقه دارید؟

رشته من در دانشگاه مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست ولی با کشف جزئیات یک سیستم کامپیوتری به تمام شاخه های مهندسی کامپیوتر اعم از نرم افزار، سخت افزار و شبکه کامپیوتری نیز علاقه مند شدم .

در مهندسی کامپیوتر نرم افزار در کدام بخش مشغول به فعالیت شدید؟

اگر بخواهیم به صورت تخصصی نگاه کنیم در این گرایش میتوان در زمینه برنامه نو یسی فردی متخصص و ماهر شدم. برنامه نویسی با پیشرفت توسط جامع بشری به درجات بالایی تا به حال رسیده ام. بعد از اینکه من ازین رشته فارغ التحصیل شدم برنامه نویسی وب را برای شروع انتخاب کردم و برای رشد خود شروع به مطالعه به صورت خود کفا پرداختم و در کنار آن در یکی از شرکت های متخصص در این زمینه به گذراندن دوره کارآموزی پرداختم تا به مهارت کافی و لازم در این زمینه رسیدم و به عنوان فرد متخصص شروع به فعالیت جدی کردم.

مصاحبه با مهندس شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو
در شاخه های دیگر مهندسی کامپیوتر به چه صورت فعالیت می کنید؟

من درکنار برنامه نویسی ، فعالیت های مربوط به کارشناسان فناوری اطلاعات را پیگیری می کردم و نحوه شبکه بندی و تعمیرات سخت افزاری را در کنار دست کارشناس مرتبط آرام آرام در حد مبتدی آموختم. برای حرفه ای شدن در این بخش ، کم کم از برنامه نویسی فاصله گرفتم و کلاس های مرتبط با تعمیرات سخت افزار و کلاس های مرتبط با شبکه های کامپیوتری و سیسکو را طی کردم و بعد از گذراندن دوره کارآموزی وارد شرکت هایی با تخصص ویژه شبکه شدم. در طی زمان و گذزاندن پروژه های بزرگ شبکه و شرکت های ذی ربط باعث شد که یک فرد متخصص در این زمینه شدم .

به نظر شما چقدر زمان می کشد در زمینه برنامه نویسی، سخت افزار و شبکه کامپیوتری فردی ماهر و متخصص شد؟

برای ماهر شدن در هر شاخه از مهندسی کامپیوتر نیازمند به روز بودن و کار کردن روی پروژه های مختلف می باشد. به نظر من علم کامپیوتر تاریخ انقضا ندارد و باید مدام در حال یادگیری باشید تا بهترین باشید .

شبکه کامپیوتری محمد عماد طالبلو
نظر شخصی خود را راجع به مهندسی کامپیوتر بیان کنید:

برای متخصص شدن فقط یک شاخه از علم کامپیوتر را انتخاب کنید و آن را به صورت ماهرانه یاد بگیرید و زیاد ازین شاخه به آن شاخه نروید تا زمان از دست ندهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.