تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 1:20
146 بازدید
کد خبر : 21231

سارا دهنوی

گزارش بازار بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش بازار بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در خصوص گزارش بورس بازار امروز باید بگوییم که بازار امروز از هیجان خرید روز شنبه و یکشنبه فاصله گرفته بود و منطقی تر رفتار می کرد. برای آنکه بازار از حال و هوای فعلی خارج شود نیاز به پمپاژ خبر های تازه و نویدبخش دارد. این خبر ها اگر هم در حوزه ی سیاسی

در خصوص گزارش بورس بازار امروز باید بگوییم که بازار امروز از هیجان خرید روز شنبه و یکشنبه فاصله گرفته بود و منطقی تر رفتار می کرد. برای آنکه بازار از حال و هوای فعلی خارج شود نیاز به پمپاژ خبر های تازه و نویدبخش دارد. این خبر ها اگر هم در حوزه ی سیاسی و هم در حوزه ی اقتصادی باشند، بدون تردید می توانند شرایط فعلی را در بازار تغییر دهند و موجی پر قدرت در بازار بسازند.

آیا بازار بورس ارزنده است؟

با توجه به رشد قیمت ها در سالهای گذشته و شرایط حاکم بر در بازار مسکن، خودرو، طلا و ارز در این روزها ، به جرأت می توان گفت که بازار بورس به علت درجا زدن و رشد نکردن، یکی از عقب افتاده ترین بازار ها نسبت به تورم است. هرچند بازار ساز با دستکاری شاخص کل می خواهد مانع از به چشم آمدن این عقب ماندگی شود، اما واقعیت این است که قیمت چیزی در حدود هشتاد درصد نماد ها، زیر سقف سال ۹۹ دست و پا میزنند و رشد خاصی نکرده اند. دومین دلیل مهم بعدی که دلالت بر ارزشمندی بازار سهام دارد، گزارشات و شرایط بنیادی بسیار خوب اکثر شرکت هاست، که به جرأت می توان گفت ارزش بازار سهام را یک پله بالاتر آورده است.

اثر نزدیکی تاریخ مجامع شرکت ها بر قیمت سهم ها

گزارش بازار بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت 1403

با توجه به نزدیکی مجامع که در اغلب نماد ها تا چهارماه آینده اتفاق می افتد؛ انتظار داریم که با توجه به سود تقسیمی در مجامع، قیمت سهام آرام آرام و با شیب ملایم رو به بالا حرکت کند. هرچند این اتفاق نیز موج قدرتمند و ویژه ای برای بازار سهام نخواهد بود.

اثر سیاست گذاری های دولت بر بازار بورس

آنچه مسلم است تا وقتی سیاست های دولت در راستای گسترش کسب و کار و افزایش تولید و خرید و فروش و سود صنعتگران نباشد، حال اقتصاد کماکان مانند بیماری رو به احتضار است که عده ای تلاش می کنند با شوک الکتریکی آن را زنده نگهدارند. غافل از آنکه این سیاست گذاری های اشتباه در حوزه ی اقتصادی و سیاسی در نهایت جسم این بیمار را نیز از بین خواهد برد.
یکی از سیاست گذاری های غلط در این روزها بحث مالیات است که متاسفانه میبینیم دولت بدون خجالت در تلاش است تا ته مانده ی جیب شرکت ها نیز از این مسیر بزند. دولت با برداشتن معافیت های مالیاتی و از بین بردن مشوق های سنوات گذشته، بدترین ضربه را به بازار سهام زده است. یکی از حداقلی ترین عوارض این تصمیم، فاصله گرفتن شرکت ها از ارائه گزارشات شفاف و پنهان کردن سود هاست که قطعا شفافیت را به حداقل خود می رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.