تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 15:54
73 بازدید
کد خبر : 13083

یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند

یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند

یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند به گزارش منیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اگرچه کار دشواری است اما امکانپذیر است. بخشی از ساخت و سازها آغاز شده و نیازمند آن هستیم

یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند

به گزارش منیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اگرچه کار دشواری است اما امکانپذیر است. بخشی از ساخت و سازها آغاز شده و نیازمند آن هستیم تا با همراهی تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی، ساخت مسکن با قیمت مناسب‌تر و سرعت بیشتر تداوم یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از حضور تشکل‌ها و نظرات کارشناسی در ساخت مسکن حمایت کرد . در حال حاضر مصالح ساختمانی قیمت بالایی دارد و کاهش قیمت مصالح ساختمانی برنامه‌ای است که به زودی اجرایی خواهد شد.

تیزمغز توضیح داد: مشکل فعلی در ساخت مسکن، قیمت بالای مصالح و بالا بودن سود تسهیلات است که باید تلاش کنیم تا این بخش تعدیلی و کاهشی باشد.

او گفت: باید یارانه به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرد باید تلاش کنیم واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت‌های پایین احداث شود و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در گفتگو با پیمانکاران داخلی و خارجی توافق‌هایی برای ساخت مسکن ارائه شده که بخشی از این پیشنهادها ساخت یک متر مربع واحد مسکونی با قیمت ۲۰۰ دلار است.او گفت: هم‌اکنون بخشی از پیمانکاران آمادگی دارند با تکنولوژی روز و با استفاده از نیروی کار ایرانی و مصالح ایرانی، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را انجام دهند.

تیزمغز افزود: باید سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شود تا قیمت ساخت نهضت ملی مسکن کاهشی شود.

وی گفت: توافقات خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت مسکن انجام شده است، معتقدم اگر ساخت مسکن به پیمانکاران سپرده شود، روند قیمت مسکن کاهشی خواهد شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.