تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 2:08
435 بازدید
کد خبر : 310

برترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۳

برترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۳

برترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۳ شرکت مشاوره‌ای و تحقیقات فناوری گارتنر(Gartner) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۶ میلادی،۲۵ درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را در متاورس برای فعالیت ها مختلف زمان خود را سپری می کنند. در برگیرنده تجارب کاری ساخته شده بر روی پلتفرم هایی است که

برترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۳

شرکت مشاوره‌ای و تحقیقات فناوری گارتنر(Gartner) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۶ میلادی،۲۵ درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را در متاورس برای فعالیت ها مختلف زمان خود را سپری می کنند. در برگیرنده تجارب کاری ساخته شده بر روی پلتفرم هایی است که در طول همه گیری کووید برای پشتیبانی از کار از راه دور به کار گرفته شده است.
شرکت ها سرمایه گذاری، همکاری و ارتباط بهتری را با کارمندان خود از طریق فضاهای کاری فراگیر(دور کاری) در دفاتر مجازی فراهم می کنند. کسب و کارها برای انجام این کار نیازی به ایجاد زیرساخت های پر هزینه نخواهد داشت، زیرا فناوری متاورس( Metaverse ) چارچوب را اماده  و  ارائه کرده است .

۱۲ پلتفرم Metaverse که باید در سال ۲۰۲۳ بشتر بدانیم

در اینجا تعدادی از برترین تحلیلگران و توسعه دهندگان پلتفرم متاورس آورده شده است که  بر این باورند باید در سال ۲۰۲۳   صنعت دنیای مجازی و متاورس را باید بدانیم.

Altspace VR

این پلتفرم مجازی که در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد، امکان ایجاد رویدادهای مجازی را فراهم می کند و بخشی از واقعیت غول فناوری است. کاربران می توانند یک جلسه، یک نمایش یا یک کلاس را میزبانی کنند.

BlueJeans

یک پلتفرم ویدیویی است که برای بهینه سازی کار انعطاف پذیر در مشاغل سازمانی و متوسط طراحی شده است.

در سال ۲۰۲۱، این شرکت با MootUp همکاری کرد تا ” تصویر مجدد رویدادهای مجازی در عصر فضای مجازی با محیط های سه بعدی، واقعیت مجازی ، آواتارها و چت ربات های هوش مصنوعی” باشد.

Cryptovoxels

یک پلتفرم بازی در دنیای مجازی است که توسط اتریوم و بلاک چین پشتیبانی می‌شود که این شامل زیرساخت های واقعی مانند جاده ها و ساختمان ها است.

Gather

بر روی چت ویدیویی تمرکز دارد که یک لایه مجازی بر روی دنیای فیزیکی ایجاد می کند.

Metahero

Metahero از شرکت Web3 Pixel Vault دنیایی است که در آن هر کسی می تواند یک قهرمان باشد. این پلتفرم شش بسته مختلف با آواتار ارائه می دهد که می توانند سفارشی و شخصی شوند.

Meta Horizon Worlds and Horizon Workrooms

متا (فیسبوک سابق) پلتفرم نوپای Metaverse خود Horizon را به عنوان یک “جهان اجتماعی در حال گسترش” برای معاشرت با دوستان و ایجاد دنیای خود معرفی می کند.  این پلتفرم برنامه واقعیت ترکیبی برای همکاری کارکنان است.

Nvidia Omniverse

پلتفرم مجازی سازنده تراشه بر کار طراحی سه بعدی بر روی گرافیک کامپیوتری، شبیه سازی و خلق جهان های جدید تمرکز دارد.

Roblox

Roblox معتقد است که چشم انداز آن این است که به افراد بستری بدهد که آنها را قادر می سازد تجربیات خود را ایجاد کنند.

چشم انداز ما این است که روشی را برای خلق، بازی، کاوش، یادگیری و ارتباط با یکدیگر دور هم جمع کنند.

Rooom

Rooom در نمایشگاه های مجازی تجاری، ارائه محصولات سه بعدی و رویدادهای مجازی که می تواند توسط تیم های بازاریابی و فروش در زمینه هایی مانند آموزش، خرده فروشی، علوم زیستی و تولید استفاده شود، تخصص دارد.

Sandbox

یک پلتفرم بازی مبتنی بر جامعه است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. سازندگان می توانند از دارایی های voxel کسب درآمد کنند.

Second Life

Second Life’s Metaverse City خود را به عنوان “یک جامعه نقش آفرینی استقبال کننده” با تجربیات همه جانبه ای معرفی می کند که به کاربران اجازه می دهد هر طور که می خواهند وارد و خارج شوند.رسیک با اشاره به پلتفرم Second Life از Linden Labs که به عنوان یک بازی مجازی آنلاین در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد، به عنوان “یک متاورز در حال ظهور” اشاره کرد.

Somnium Space

پلتفرم منبع باز Somnium Space  که گوندر این پلتفرم  را بیشتر به عنوان یک پلتفرم بازی مصرف کننده معرفی می کند که در آن کاربران می توانند زمین های دیجیتالی بخرند و خانه و ساختمان بسازند و همچنین کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

در آینده از متاورس چه انتظاری می رود

دیگر پلتفرم‌های Metaverse که اغلب در فهرست پلتفرم‌های برتر قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • Decentraland
  • Altoura
  • Bramble
  • MeetinVR

در همین حال، شرکت  Google Alphabet به شدت روی تکنولوژی Web3.0 سرمایه‌گذاری می‌کند، اصطلاحی برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نسل بعدی که تجربه‌های مجازی و واقعیت افزوده سه بعدی را امکان‌پذیر می‌کند.

آقای J. P. Gownder، تحلیلگر موسسه آماری Forrester می گوید که مانند هر فناوری در حال ظهور، آزمایش های زیادی قبل از ورود به فضا انجام شد و همچنین می گوید که مانند برخی از استارت‌آپ‌های پلتفرم متاورس شکست می‌خورند در حالی که برخی دیگر خریداری می‌شوند.

رزنیک گارتنر می گوید که در حالی که مردم باید کاملاً به پلتفرم‌های متاورس و فناوری همه جانبه توجه کنند، «این بدان معنا نیست که امروز باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید».

او به مردم توصیه می‌کند که واقعاً درک کنند که این پلتفرم‌ها چه کاری انجام می‌دهند و درباره نتایج، فرصت‌ها و موانعی که متاورس های نوظهور می‌توانند فراهم کنند، فکر کنند.

رزنیک می گوید: “اگر آنها با اهداف سازمان شما مطابقت دارند، پس شروع به کاوش در آنها کنید. اگر امروز با اهداف شما مطابقت نداشتند، مراقب آن باشید.”  ” ولی من آن را نادیده نمی‌گیرم.”

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.