تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 12:23
734 بازدید
کد خبر : 282
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سرزمین متاورس چیست بسته هستند

سرزمین متاورس چیست

سرزمین متاورس چیست

سرزمین متاورس چیست؟ متاورس (Metaverse) یک محیط واقعیت مجازی است که محیط اشیاء دنیای واقعی را با هم ادغام کرده است و شما می توانید در محیط متاورس بصورت یکپارچه از آن استفاده نمایید. به بیان ساده تر می توانیم زمین متاورس را به املاک دیجیتالی تشبیه کنیم . این بدین معناست که شما می‌توانید

سرزمین متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) یک محیط واقعیت مجازی است که محیط اشیاء دنیای واقعی را با هم ادغام کرده است و شما می توانید در محیط متاورس بصورت یکپارچه از آن استفاده نمایید. به بیان ساده تر می توانیم زمین متاورس را به املاک دیجیتالی تشبیه کنیم .

این بدین معناست که شما می‌توانید در متاورس زمین بخرید و مالک آن باشید یا در فضای داخل متاورس با قیمت جدید انرا معامله کنید.
به بیان دیگر، متاورس یک نمایش مجازی از واقعیت است که در آن افراد می توانند از طریق آواتارهای سفارشی با دیگران تعامل داشته باشند. در Metaverse می‌توانید در کنسرت‌ها شرکت کنیم، بازی کنیم، از گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری دیدن کنیم !

نحوه خرید زمین در متاورس

خانه و ملک همیشه یکی از دغدغه های انسان ها در طول زندگی است و همراه به دنبال رفع این نیاز اساسی هستیم . این یک واقعیت غیر قابل انکار از زندگی است و بسیاری از ما با آن روبرو بوده ایم. با ظهور مناورس معلوم شد که برخی از با ارزش ترین زمین های دنیا حتی روی زمین هم نیستند را می توانیم جزء دارایی مجازی و در عین واقعیت برای خودمان کنیم . حالا این واقعیت مجازی تبدیل به واقعیت شده است.

پس به دنیای متاورس خوش امدید. سرمایه‌گذاران اکنون میلیون‌ها دلار در ازای زمین‌هایی می‌پردازند که فقط در دنیای مجازی سه بعدی وجود دارد.
با داغ شدن این مسابقه، علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، پیروان فناوری و کاربران آینده نگر متاورس برای به دست آوردن بخشی از ویژگی های دیجیتال به سمت متاورس کشیده خواهند شد.

به طور معمول، متاورس فضای خود را به مناطق مختلفی تقسیم می‌کند، از جمله قطعات زمین رایگان، که کاربران می‌توانند به راحتی آن‌ها را خریداری کرده و برای هدف های مختلف از آن استفاده کنند .

این زمین نه تنها قابل خرید، بلکه قابل برنامه‌ریزی است و در ازای ارز دیجیتال و حتی با ارز فیات، به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خریداری، فروخته یا مبادله می‌شوند.
متاورس زمین یا امارت های با ارزشی هستند زیرا کاربران می توانند تجربه و هنر های مختلفی را خلق کنند مانند بازی کنند، معاشرت کنند، رویدادها ورزشی و هنری و حتی کنسرت را میزبانی کنند. از آنجایی که آنها بر پایه NFT هستند، مالکیت زمین و دارایی های دیجیتال موجود در آن به راحتی قابل اثبات است.
کاربران می توانند یک قطعه زمین متاورس را از طریق یک پلتفرم رابط NFT مانند OpenSea و Rarible خریداری یا انتخاب کنند.

محبوبیت روزافزون این فناوری به معنای رویداد یک تجارت ابر بزرگ است. صنعت املاک و مستغلات مجازی در حال حاضر تعداد زیادی از توسعه دهندگان و فروشندگان را به خود جذب کرده است و قطعا بازار متاورس در حال بزرگتر شدن می باشد.
طبق داده ها قیمت ملک Metaverse در سال ِ ۲۰۲۱ هفصد درصد(۷۰۰٪) افزایش یافت است و کل ارزش متاورس به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. این دلالت بر اینده ای روشن برای متاورس است و لذا انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ بازار خرید متاورس دو برابر شود و به ۱ میلیارد دلار برسد.

برای چه کاری می توان از زمین مجازی متاورس استفاده کرد؟

متاورس دیسنترالند

با افزایش قیمت زمین های مجازی متاورس به بالاترین حد خود و و به این دلیل بسیاری از سرمایه گذاران را به دامن زدن به بازار سوداگرانه NFT متهم کرده اند. اما این فقط حدس و گمان قیمت نیست که باعث ایجاد هیاهو شده است . برای بسیاری از افراد و شرکت ها ، زمین در متاورس فرصتی برای کسب درآمد از دارایی های مجازی و ایجاد تجربیاتی نو و مبتکرانه است که در آن اتفاق می افتد.

از اجاره دادن ملک تا مدیریت زمین های متاورس، برخی از روندهای درآمدزای موجود عبارتند از:

زمین متحرک (Flipping Land)

کاربران می توانند انتخاب کنند که یک قطعه زمین مجازی را برداشته و آن را برای نشانه گذاری و مجدد بفروشند.

ساخت زیرساخت های زمین ( Building infrastructures)

بسیاری از کاربران به جای اینکه اجازه دهند یک قطعه زمین بیکار و راکد بماند، با وجود طیف وسیعی از ویژگی های مجازی شامل کازینوهای دیجیتال، کلوپ‌ها، مکان‌های کنسرت، گالری‌های NFT، فروشگاه‌ها و بسیاری موارد دیگر را برای خود یا کاربرانی که می توانند از آن استفاده کنند .روی زمین پیاده سازی کنند.

 بروکرها

محبوبیت NFTهای زمین شاهد ظهور بروکرهای اختصاصی املاک و مستغلات بوده است که مانند زندگی واقعی، فروشندگان را به خریداران احتمالی مرتبط می‌کنند، یا صرفاً به مشتریان در مورد چگونگی مدیریت بهترین ویژگی‌های متاورس خود توصیه و پیشمهاد می کنند.

 تبلیغات

مناطقی از متاورس با ترافیک سنگین به طور فزاینده ای تبدیل به یک نقطه ارزشمند برای اهداف تبلیغاتی می شوند.
مالکان آن زمین می توانند آن را اجاره دهند و به شرکت ها اجازه دهند از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

 رویداد ها و خدمات

متاورس به گونه ای طراحی شده است که تجربیاتی را که در حال حاضر به صورت آنلاین داشته ایم، تبدیل به واقعیت بزرگ شود، در حالی که به ایجاد تجربیات جدید کمک خواهد کرد. زمین در متاورس برای میزبانی رویدادها و اجرای خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.
متاورس‌هایی مانند Sandbox نیز کاربران را تشویق می‌کند تا بازی‌های کوچک و فعالیت‌های آموزشی را ایجاد و منتشر کنند که سایرین در جامعه بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

تعدادی از شرکت‌های تاسیس شده، از جمله PwC، Sotheby’s، JP Morgan و HSBC اکنون از متاورس به عنوان مکمل عملیات واقعی استفاده می‌کنند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که به خدمات دسترسی داشته باشند و با کارکنان تعامل داشته باشند تقریباً همانطور که در دنیای واقعی انجام می‌دهند.
در واقع، تعداد زیادی از بازیگران مالی با بررسی وام‌های مجازی املاک، وام‌های مسکن متاورس، وام‌دهی به مصرف‌کننده و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، به دنبال راه‌های بیشتری برای ایجاد کسب‌وکار در متاورس هستند.

نحوه خرید زمین مجازی در متاورس چگونه است ؟‌

خرید و فروش زمین مجازی از همان اصول فروش NFT پیروی می کند.
برای شروع، بیشتر پلتفرم‌های متاورس به راحتی از طریق یک پلتفرم دسکتاپ قابل دسترسی هستند، و به خریداران علاقه‌مند تصویری فوری از زمین موجود و همچنین جنبه‌های مهمی از جمله مکان، مساحت کل، میانگین قیمت‌ها، پتانسیل ابزار و تاریخچه معاملات ارائه می‌دهند.
هنگامی که قطعه زمینی را که به خرید آن علاقه دارید انتخاب نمایید، ممکن است به بازار خود متاورس یا به پلتفرم رابط ثانویه NFT مانند OpenSea و Binance NFT نگاهی بیندازید. به یاد داشته باشید که زمین در متاورس به عنوان NFT مبادله می شود و به این ترتیب، سند مالکیت بر روی یک زنجیره بلوکی حک می شود.

قبل از اقدام به خرید، مطمئن شوید که مراحل زیر را طی کرده اید:

۱- افتتاح کیف پول رمز ارزدیجیتال

برای انجام تراکنش‌ها، اکثر متاورس‌ها به داشتن یک ارز دیجیتال نیاز دارند. به طور معمول، یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری پول مجازی شما و دارایی های دیجیتالی شما ضروری خواهد بود.
برای بهترین عملکرد ، ما به شما پیشنهاد می کنیم یک کیف پول دیجیتالی را انتخاب کنید که قابلیت نصب در مرورگر وب شما را داشته باشد . می توان به کیف‌پول‌های دیجیتال برتر که عبارتند از:‌
* MetaMask
* Binance Chain Wallet
با این حال، مهم نیست که کدام کیف پول را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که پروژه مجازی از ارزی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید پشتیبانی می کند.

۲ – خرید و شارژ ارز دیجیتال

همانطور که در مرحله قبل ذکر شد، برای تکمیل تراکنش ها به مقدار کافی از ارز درون پلت فرم متاورس خود نیاز دارید.

می توانید به راحتی برخی از محبوب ترین ارزها مانند:

  1.  $ MANA
  2.  $ SAND
  3.  $ ETH

را در صرافی هایی مانند Binance، Coinbase یا KuCoin خریداری کنید.

۳. یک متاورس انتخاب کنید .

پلتفرم های برتر مانند Decentraland و Sandbox به ترتیب زمین های مجازی را از طریق توکن هایی مانند MANA و SAND به فروش می رسانند. مگر اینکه قبلاً یک پروژه زمین مجازی را در ذهن داشته باشید، ممکن است بخواهید گزینه های موجود را قبل از معامله با هم مقایسه نمایید. بعنوان مثال مساحت و مقدار زمین از متاورس به متاورس دیگر متفاوت است.
در طول این مرحله، شما باید بتوانید به راحتی جزئیاتی مانند قیمت، اندازه کل و مالک فعلی را بررسی کنید.

۴. تایید خرید خود

هنگامی که تراکنش خرید قطعه زمین شما تأیید و اجرا شد، باید بتوانید NFT خود را در کیف پول خود مشاهده کنید. در این هنگام فقط کافی است که پول خود را در کیف پول دیجیتال خود داشته باشید و در نهایت قطعه زمینی را انتخاب و می خرید، به سادگی به بازار متاورس (یا یک پلت فرم رابط) می توان بروید و روی خرید کلیک کنید.در نهایت، شما به عنوان مالک جدید زمین در متاورس ثبت می‌شوید. به همین سادگی.
دیگر از زمین در متاورس برای شما است و می توانید زمین را نگه دارید یا زمین را بسازید و در نهایت قصد فروش انرا داشته باشید . اختیار کامل در دست شماست .

از کجا می توانم زمین مجازی برای فروش پیدا کنم؟

متاورس دیسنترالند

در بخش قبلی به برخی از متاورس های برتر که زمین را می فروشند اشاره کردیم.
قبل از اینکه به برخی از جزئیات بپردازیم، به این نکته اشاره کنم که بیشتر پلتفرم‌ها تعداد محدودی قطعه زمین در دسترس خواهند داشت. علت این سیاست این است که به افزایش کمبود دیجیتال کمک می کند و به اقتصاد مجازی سالم دامن می زند .

به عنوان مثال، Decentraland به ۹۰۶۰۱ قطعه زمین مجازی با اندازه مساوی تقسیم شده است، در حالی که Sandbox از ۱۶۶۴۶۴ قطعه تشکیل شده است که پلتفرم آن را LANDS می نامند.
اما بسیاری از گزینه‌های دیگر پلتفرم در دسترس هستند که هر کدام مناطقی را ارائه می دهند که برای همه نوع فعالیت‌ها مانند تبلیغات، کسب‌وکار، خدمات و رویدادها مناسب هستند.
می‌توانید رتبه‌بندی متاورس های مختلف در OpenSea را از دید یک کاربر حرفه ای در بازار فعلی بررسی کنید.

متاورس های برتر عبارتند از:

  • متاورس سندباکس (Sandbox)لات های Sandbox به عنوان LAND علامت گذاری شده اند و می توان آنها را از طریق پلت فرم Sandbox پیدا کرد یا در برخی از صرافی های رابط (توکن‌های غیر قابل تعویض)NFT مانند OpenSea و Rarible آنها را به صورت واسط خریداری کرد.
  • متاورس دیسنترالند (Decentraland)زمین در این متاورس در صدر گران ترین فروش ها قرار گرفته است،
    از جذابیت های Decentraland مربوط به مشارکت های پرطرفدار این پلتفرم با برندها و همچنین افراد مشهور و تأثیرگذار آن است.
  • متاورس کریپتو وکسلز (CryptoVoxels)
    این یک دنیای دیجیتال است که در میان کوچکترین ها قرار می گیرد، که در اصل از ۳۰۲۶ قطعه تشکیل شده است.آن‌ را می‌توان از طریق فروش اولیه یا از طریق OpenSea در ازای دلار و اتریوم خریداری کرد.برخلاف سایر متاورس‌ها، CryptoVoxels همچنان در حال گسترش است و در حال حاضر دارای ۷۳۵۱ قطعه است. کمترین قیمت برای یک قطعه زمین در حال حاضر در حدود ETH 1.899 (تقریباً ۵۳۳۵ دلار آمریکا) است.
  • متاورس فضای سامنیوم (Somnium Space)
    این متاورس برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ وارد صحنه شد و تمرکز زیادی بر ارائه‌های واقعیت مجازی دارد و به خاطر بازی‌ها و هنر NFT خود شناخته شده است. از ابتدای سال ۲۰۲۲، ۵۰۰۰ قطعه زمین در سایز های مختلف تقسیم شده است که در پلتفرم داشته است . با این روند انتظار می رود در آینده زمین های بیشتری آزاد شود.
    واحد پول Somnium Space ($CUBE)است و قطعه زمین را به راحتی می توان در OpenSea پیدا کرد.

آیا سرمایه گذاری در یک زمین متاورس مناسب است؟

مانند هر فناوری نوظهور دیگری، هر سرمایه‌گذاری که ممکن است به انجام آن فکر کنید، خطرات و مزیت های خودش را دارد. و مطمئناً، سرزمین متاورس ( دارایی غیر ملموس) ممکن است برای بسیاری مفهومی گیج کننده به نظر برسد، اما پتانسیل دنیای مجازی و همچنین فناوری های نوین دیگر مانند واقعیت مجازی و هوش مصنوعی را به سختی می توان مورد بحث قرار داد .

همانطوری که رفته رفته دنیای مجازی به دنیا واقعی تبدیل خواهد شد . مثل ظهور اینترنت در قرن گذشته ؟!
تنها زمان نشان خواهد داد که آیا متاورس تنها یک سرمایه گذاری سوداگرانه است که مملو از دارایی های دیجیتالی گران قیمت است یا اینکه …….

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.