تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:35
50 بازدید
کد خبر : 21323

کارشناس بازار سرمایه : سارا دهنوی

گزارش امروز بازار بورس سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازار منتظر یک تغییر بنیادین و ویژه است تا از شرایط فعلی فاصله بگیرد. هرچند امروز تعطیلات پیش رو در روز شنبه، باعث شد تا فعالین جانب احتیاط را در معاملات در نظر بگیرند
متاسفانه امروز هم شرایط بازار چنگی به دل نمی زد و اوضاع مناسبی را شاهد نبودیم. آنچه مسلم است. هرچند ریسک های سیاسی و جنگی چند وقت اخیر، تا حدودی کمرنگ تر شده است اما بازار کماکان ترس از شرایط نامعلوم و ناپایدار دارد؛ به همین جهت هنوز بازار از کمبود نقدینگی رنج می برد و فعلأ پول های درشت فاصله ی معنا داری با بازار سرمایه دارد.

ارزش معاملات بازار بورس در گزارش امروز بازار بورس سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس سه شنبه ۱۱ اردیبهشت 1403

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۶۰۰ میلیارد تومان بود‌ که از این مبلغ ۳,۵۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.

اعتصاب کاسبان صنف طلای تهران

امروز صبح شاهد اعتصاب کاسبان صنف بازار طلای تهران در خصوص قانون جدید مالیاتی بودیم. این قانون جدید مالیاتی امکان سفته بازی روی بازار طلا را کمتر می کند‌ و گوشه ای از کسب و کار این عزیزان را به مخاطره می اندازد. طلافروشانی که سالهاست مالیات پرداخت نکرده اند و در گوشه ای امن مشغول کاسبی بوده اند، اکنون برای اجرایی شدن قانون مالیات جدید، دست به اعتصاب و اعتراض زده اند و کرکره ی مغازه ها را پایین کشیده اند.
قطعا نکته ی مهمی که از این موضوع می توانیم یاد بگیریم؛ اتحاد بین اهالی بازار طلاست. فارق از این که این خواسته ی ایشان چقدر بجا و منطقی است، اما اتحاد بین آن ها در رسیدن به آنچه حق خود می دانند، می تواند برای ما اهالی بازار سرمایه قابل توجه و دقت باشد.

امضای قرارداد ۶.۴ میلیارد دلاری هلدینگ های پتروشیمی

امروز قراردادی با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی ها به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار به امضا رسیده است. در همین راستا تفاهم‌نامه های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی کشور به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار امروز امضا شد که با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد. برکات این اتفاق می تواند در آینده، عاید سهامداران صنعت پتروشیمی ایران شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.