تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:28
62 بازدید
کد خبر : 21281

گزارش امروز بازار بورس شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پر رنگ ترین موضوعی که در خصوص گزارش امروز بازار بورس می خواهیم بدان اشاره کنیم؛ کمبود پول و نقدینگی در بازار سهام است. آنچه بازار امروز به خوبی آن را نشان داد دقیقا همین نکته بود. اینکه بازار سهام نمی‌تواند اثر کاهش یا افزایش قیمت دلار را در خود حفظ کند، به دلیل عدم

پر رنگ ترین موضوعی که در خصوص گزارش امروز بازار بورس می خواهیم بدان اشاره کنیم؛ کمبود پول و نقدینگی در بازار سهام است. آنچه بازار امروز به خوبی آن را نشان داد دقیقا همین نکته بود. اینکه بازار سهام نمی‌تواند اثر کاهش یا افزایش قیمت دلار را در خود حفظ کند، به دلیل عدم وجود نقدینگی لازم است. به ویژه در زمانی که صندوق های مختلف و گوناگونی درصدد جذب پول مردم هستند، بازار رغبت کمتری به خرید و فروش سهام از خود نشان می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس در روز شنبه ۸/اردیبهشت/۰۳

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.
معاملات امروز چنگی به دل نمی زد و هرچند شاخص کل مثبت بود اما هرچه بیشتر به زمان پایانی بازار نزدیک می شدیم، تعداد نماد های منفی بیشتر می شد. قانون نانوشته ای که در بازار سهام وجود دارد این

اخبار مهم اثر گذار در بازار امروز

این روزها مهمترین اخبار تأثیر گذار در بازار، مربوط به اخبار صنایع و تحولات نرخ دلار بازار آزاد خواهد بود. هرچند چند روز پیش با سیل گزارشات شرکت ها در کدال مواجه بودیم و اغلب شرکت ها نیز گزارشات قابل قبولی راهی کدال کرده بودند؛ اما کماکان وضعیت کلی بازار روندی فرسایشی دارد و در سطح فعلی درجا می زند. آنچه بازار بورس این روزها بیشتر از هر چیز دیگری بدان احتیاج دارد؛ ترسیم و تثبیت یک چشم انداز شفاف و پایدار از طرف دولت برای بازار است. چشم اندازی که عقلانیت را در تصمیمات اقتصادی دولت، ترسیم کند و بتواند اعتماد و جریان پول فعالین اقتصادی را به سمت خود جذب کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.