تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:00
52 بازدید
کد خبر : 21328

کارشناس بازار سرمایه : سارا دهنوی

گزارش امروز بازار بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
امروز بازار چهره ای بهتر از دیروز داشت. هرچند در پایان نگرانی و دغدغه ی روزهای تعطیل بر چهره ی بازار نشست. اما در عین حال دو اتفاق مهم و قابل اعتنا نیز در بازار امروز رخ داد. 
اولین و مهمترین اتفاق امروز مربوط به موضوع اعطای تسهیلات و اعتبار به کارگزاری ها بود. در واقع با رایزنی های بسیار بنا شد تا اعطای این اعتبارات به روال بهتری نسبت به گذشته برگردد.
دومین خبر مهم مربوط به تغییرات نرخ ارز در بازار بود.
این تغییرات صعودی بوده و بدون تردید تثبیت دلار ۶۰ هزار تومانی در میان مدت به نفع بازار سرمایه خواهد بود. هرچند تغییرات در نرخ نیما کماکان به قوت خود باقیست و همانطور که در گذشته نیز بارها اشاره کردیم؛ این موضوع تنها به ایجاد رانت برای عده ی قلیل حاضر در زنجیره ی دولت و حکومت سودآور خواهد بود.

اثر افزایش اعتبار کارگزاری ها بر بازار

گزارش امروز بازار بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت 1403

بدون شک افزایش اعتبار کارگزاری ها، می تواند بر جنب و جوش و رونق بازار اثر گذار باشد. با افزایش قدرت خرید فعالین بازار تحرک و پویایی بازار بیشتر می شود. هرچند در سال گذشته و با آنچه بر سر بازار آمد، بیشترین ضررها برای افرادی بود که درخواست اعتبار کرده و آسیب بسیار دیده بودند. اما به صورت کلی دریافت اعتبار می تواند تغییرات بسیاری بر چهره ی کلی بازار ایجاد کند.

ارزش معاملات بازار بورس و گزارش امروز بازار بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۱,۰۸۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳,۴۸۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده است. متاسفانه این مبلغ چندان درخور اعتنا و توجه نیست.

نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور به رهبر معظم انقلاب

انجمن های فولاد، پتروشیمی، پالایش نفت، سنگ آهن، پلیمر، آلومینیوم، سرب و روی، مس، نساجی و صنعت کفش ایران این نامه را به رهبری نوشته اند.
امروز ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی در کشور طی نامه ای به مقام رهبری به بیان نکاتی در خصوص اصلاح نرخ دلار نیما از سوی بانک مرکزی پرداختند که در ادامه به آن اشاره می کنیم. در این نامه آن ها خواستار این شده اند که بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌. همچنین از سیاست های بانک مرکزی در حوزه سرکوب نرخ ارز صادرات و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی انتقاد کردند و خواستار واقعی‌ سازی نرخ ارز در سامانه نیما مبتنی بر نرخ شناور مدیریت شده نص صریح قانون شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.