تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 13:30
37 بازدید
کد خبر : 21340

کارشناس بازار سرمایه : سارا دهنوی

گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه در روزهایی از بازار سرمایه قرار گرفتیم که خبرهای امیدوارانه و اعتماد برانگیز، توان تأثیر گذاری و ماندگاری در بازار رو از دست دادند. هرچند اتمسفر بازار در روز چهارشنبه بد نبود اما هرچه بیشتر از تایم بازار گذشت، وضعیت نامطلوب تر شد و شرایط تلخی بر بازار حاکم گشت.
 حجم معاملات و میزان گردش پول در بازار، کاملاً مؤید این مطلب است که در شرایط فعلی بازار توان ایجاد موج هایی با بسامد رو به بالا را ندارد حتی اگر در یکی دو روز سبز و مثبت را در بازار شاهد باشیم. کما اینکه تا اینجای کار بازار مثبت هایی را که پس از فروکش کردن اخبار جنگ بین ایران و اسرائیل داده بود، پس گرفته است.

ارزش معاملات بورس و گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت 1403

امروز بازار مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ارزش معاملات خرد مبلغ ۳۶۴۴ میلیارد تومان بود. این معاملات شامل سهام و حق مقدم هاست. هرچند قیمت ها آنقدر پایین آمده است که به جرأت می توان اینجای بازار را بسیار ارزنده دانست؛ اما در عین حال تصمیمات خلق الساعه و بدون کارشناسی دولتیان به گونه ای است که باز هم عده ای نگران خرید و فروش سهام در مقطع حساس فعلی هستند و به نظر آن ها حق دارند که تا این حد نگران باشند.
نکاتی که در شرایط فعلی می تواند اثر مثبت بر بازار بورس بگذارد.
امیدواریم که برخی از اخبار سیاسی و اقتصادی در شرایط فعلی، بتوانند بر روند حاکم بر بازار تأثیر بگذارند‌؛ که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
از جمله اخبار تأثیر گذار سیاسی بر بازار سرمایه می توان به  :
سفر آقای گروسی به تهران و پایان جنگ غزه پس از گذشت هفت ماه از آغاز جنگ حماس و اسرائیل و آغاز صلح در غزه اشاره کرد.
همچنین از جمله اخبار تأثیر گذار اقتصادی بر بازار می توان به واقعی شدن نرخ دلار نیما و نزدیکی آن به دلار آزاد، ایجاد تحولات بنیادی در صنایع مادر،
انتشار گزارشات مثبت شرکت ها که در کدال قرار گرفته اند، تغییر نگاه دولت به بازار سرمایه و حاکمیت تدبیر و تعقل بر تصمیمات دولتمردان اشاره کرد.
بدون شک جاماندگی بازار نسبت به بازار های دیگر در صورتی برطرف می شود که اعتماد سرمایه گذاران به بازار برگردد و آن ها به دلایل منطقی و مطمئن برای سرمایه گذاری در بازار برسند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.