تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:36
58 بازدید
کد خبر : 21293

گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه بیشتر از هر موضوع دیگری در مورد گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ می خواهیم بدان اشاره کنیم؛ گرفتاری بازار در وضعیتی خسته کننده و بلاتکلیف است. آن هم در شرایطی که خطر بالفعل نزاع و درگیری با موشک پراکنی های دو طرف مناقشه، از سر بازار کم شده است و انتظار

آنچه بیشتر از هر موضوع دیگری در مورد گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ می خواهیم بدان اشاره کنیم؛ گرفتاری بازار در وضعیتی خسته کننده و بلاتکلیف است. آن هم در شرایطی که خطر بالفعل نزاع و درگیری با موشک پراکنی های دو طرف مناقشه، از سر بازار کم شده است و انتظار سهامداران آغاز روندی رو به بهبود برای بازار سرمایه بوده است.

ارزش معاملات بازار بورس در روز یکشنبه ۹/اردیبهشت/۰۳

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام ۸,۰۸۸ میلیارد تومان بود؛ که از این مبلغ ۳,۸۸۷ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.
تا وقتی سیاست های من درآوردی و ریز و درشت دولت بر سر بازار سرمایه است، بعید است پول هوشمند وارد بازار گردد و در نتیجه ارزش کلی معاملات چنگی به دل نخواهد زد و رنج بی پولی بازار ادامه دار خواهد شد.

دلایل ریزش بازار سرمایه و گزارش امروز بازار بورس یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هرچند می توان دلایل مختلفی پیرامون ریزش بازار سرمایه در مقطع کنونی بیان کرد؛ اما از مهمترین دلایل آن می توان به نرخ بازده بدون ریسک ۳۹ درصدی اشاره کرد. همچنین دولت با تصمیمات غیرکارشناسی و بگیر و ببند های بدون تدبیر دائما در حال سربریدن سود شرکت های کوچک و بزرگ است. در میان دست اندازی دولت به سود شرکت ها، باند های مافیایی نیز به دنبال سواستفاده از بی تدبیری دولت هستند و از آب گل آلود ماهی می گیرند.
در چنین شرایطی است که جریان پول وارد بازار نمی شود و فعالان نیز به دنبال نوسانگیری های چند درصدی کوچک از بازار می باشند. در نتیجه بازار دائماً با موج هایی با دامنه ی‌‌ کوتاه حرکت می گیرد و آن موج بزرگ و قدرتمند شکل نمی گیرد.

اثرات تغییر نرخ دلار نیمایی

آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، دقیقا شبیه به نیمه ی اول سال ۱۳۹۷ است که دولت قیمت نرخ نیما را ۴۲۰۰ اعلام کرد، متأسفانه این سیاست اشتباه و درس پس داده این روزها در حال تکرار است. کما اینکه آنچه از سال ۱۳۹۷ به یادگار ماند، پرونده های ریز و درشت فساد و اختلاس است که با رانت ایجاد شده از همین موضوع اتفاق افتادند. عجیب است که چرا سیاست مداران بر تکرار تجربه های تلخ و دردناک گذشته، که نه تنها کمکی به رفع مشکلات اقتصادی نمیکند، بلکه بر درد آن ها می افزاید؛ اصرار دارند.

سخن پایانی

باز هم تأکید می کنیم هرچند گزارشات ماهیانه شرکت های بورسی، ‌همواره معیار تصمیم گیری اغلب سهامداران بوده است؛ اما تا وقتی سایه سیاست های اشتباه دولت بر سر بازار است، بازار نمیتواند از این گرداب خلاصی پیدا کند. جریان نقدینگی از بازار بورس فراری میشود و در بازار های تورم زای دیگر مانند مسکن، خودرو و طلا می‌چرخد و با ایجاد حباب کاذب قیمتی در آن بازار ها، سختی و فشار بیشتری برای شهروندان ایرانی می سازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.