تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 0:29
54 بازدید
کد خبر : 21253

سارا دهنوی

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

در مورد گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ باید بگوییم که شرایط بازار بیشتر شبیه به بازار دیروز بود و بدون هیجان خاصی پیش می رفت تا آنجا که خبری توانست وضعیت بازار را قدری تغییر دهد. این خبر، شایعه فروش تودلی ها بود که توانست بر وضعیت منجمد و بدون تحرک

در مورد گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ باید بگوییم که شرایط بازار بیشتر شبیه به بازار دیروز بود و بدون هیجان خاصی پیش می رفت تا آنجا که خبری توانست وضعیت بازار را قدری تغییر دهد. این خبر، شایعه فروش تودلی ها بود که توانست بر وضعیت منجمد و بدون تحرک بازار اثر بگذارد و موجب ایجاد صف خرید در زامیاد شود.

ارزش کل معاملات گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز ارزش کل معاملات ۸۹۶۰‌ میلیارد تومان بود. از این مقدار، مبلغ ۵۰۸۶ میلیارد تومان آن، مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم هاست. به جرأت می توان گفت، این حجم از معاملات به سهامداران می گوید که هنوز باید دست به عصا و با احتیاط پیش بروند.

هرچند بازار امروز در گزارش بازار ورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ هنوز از خلأ وجود یک محرک قوی، برای رشد رنج می برد ولی این موضوع هم نتوانست تأثیر شگرفی بر معاملات بازار سهام بگذارد، در عین بستر آماده و قوی از وضعیت بازار سهام را به رخ همگان کشاند. بدون شک در خلأ نبودن یک موتور قوی برای رشد بازار، کوچکترین اخبار منفی می توانند بر بازار اثر منفی بگذارند.

بررسی چند خبر مثبت اثر گذار بر بازار

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت 1403

در ادامه به بررسی برخی از اخبار تأثیر گذار بر بازار سرمایه می پردازیم.

تصویب مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس شورای اسلامی

یکی از خبرهای خوب که در گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  می خواهیم به آن اشاره کنیم، این است که به تصویب مجلس شورای اسلامی به زودی انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. بدون شک این اتفاق خبر بدی برای دلالان تمامی این بازارها خواهد بود. امیدواریم این اخبار در کنار اخبار مثبت حمایت دولت از بازار سرمایه، بتواند جریان نقدینگی را به سمت بازار بورس سهام بکشاند. بدین ترتیب می توان به روزهای سبز بازار و ادامه دار بودنشان امیدوار بود.

 حذف قیمت گذاری دستوری برای برق صنایع

امروز آقای نقوی ، مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ فروش برق نیروگاه های خصوصی و دولتی در بورس انرژی آغاز می شود. بدین ترتیب در اولین روز معاملات در مجموع ۲۸۰میلیون و ۲۲۴‌هزار کیلووات ساعت برق را شرکت‌های توزیع به صورت سلف هفتگی و ۵۹ میلیون و ۲۸۰‌هزار کیلووات برق را به شکل سلف روزانه خریداری کردند.
بعد از این نیروگاه‌‌‌ها، برق مورد نیاز شرکت‌های توزیع را در بورس انرژی عرضه می‌کنند.

مزایای متعدد فروش برق در بازار

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت 1403

فروش برق در این بازار مزایای متعددی برای هر دو طرف عرضه کننده دارد، که به اختصار بدان اشاره می کنیم‌.

  1.  شفافیت در معاملات بورس انرژی
  2. کاهش بار بدهی دولت به نیروگاه های بخش خصوصی
  3. افزایش نقدینگی هدایت‌‌‌ شده به بخش نیروگاهی کشور
  4. توسعه و افزایش ظرفیت صنعت نیروگاهی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.