تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:07
49 بازدید
کد خبر : 21269

کارشناس بازار سرمایه : سارا دهنوی

گزارش بازار بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش بازار بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش بازار بورس امروز در مورد گزارش بازار بورس امروز باید بگوییم، هرچند روز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی در هفته ی جاری بود؛ اما بر خلاف روال چهار شنبه ها، دست خرید سهامداران پر حضور تر از دست فروششان شد. مثبت روز چهارشنبه را می توان از منظر عوامل گوناگون بررسی کرد، اما بدون تردید

گزارش بازار بورس امروز

در مورد گزارش بازار بورس امروز باید بگوییم، هرچند روز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی در هفته ی جاری بود؛ اما بر خلاف روال چهار شنبه ها، دست خرید سهامداران پر حضور تر از دست فروششان شد. مثبت روز چهارشنبه را می توان از منظر عوامل گوناگون بررسی کرد، اما بدون تردید یکی از مهمترین عوامل آن، این است که فعالین بازار به ارزندگی سهام در شرایط فعلی ایمان راسخ پیدا کرده اند.

اخبار مثبت تأثیر گذار در روزهای فعلی بازار سهام چیستند؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه به برخی از اخبار مثبت تأثیر گذار در شرایط فعلی بازار سرمایه اشاره کنیم، می توان به موضوع خبر افزایش نرخ خودرویی ها، تغییرات دلگرم کننده نرخ نیما، گزارشات خوب شرکت ها در برخی از نماد ها، مبارزه دولت با سفته بازی و خبرهای جدید از قوانین مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد. به خصوص اگر خبر های خوب و مثبتی پیرامون خودرویی ها و تغییر قیمت دلار نرخ نیما به بازار برسد، بدون تردید شاهد طراوت و شادابی در معاملات خواهیم بود. ناگفته نماند که هنوز اثر قوانین مالیاتی بر بازار سهام، گنگ و مبهم است.

روز داغ کدال

به جرأت می توان روز چهارشنبه را روز داغ کدال نامید. هرچند بمباران گزارشات شرکت ها در روز چهارشنبه کم نظیر بود؛ اما باز هم متذکر می شویم که اگر بنا باشد از دل گزارشات یک اتفاق ویژه برای بازار بیفتد؛ باید در کنار اخبار خوب انجام شود. در غیر این صورت گزارشات ماهیانه شرکت ها سوخت می شود و آن ارزش واقعی را از دست می دهد. انتشار گزارشات ماهیانه شرکت ها در مقطع فعلی که در آستانه ی برگزاری مجامع هستیم؛ می تواند قیمت سهم ها را در نقاط حداقلی مشخص کند. این موضوع می تواند به تشخیص ریسک به ریوارد بازار به سهامداران کمک شایانی کند.

تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه 

از مهمترین نکات گزارش بازار بورس امروز که می توان به آن اشاره کرد، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که قطعا موضوعی است که می تواند به نام دولت اما به کام بورس باشد. این اتفاق می تواند موجی از پول های ریز و درشت را به بازار بورس سرازیر کند و قدری از رنج کمبود نقدینگی بازار بکاهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.