تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 17:37
178 بازدید
کد خبر : 21297

کارشناس بازار سرمایه : سارا دهنوی

گزارش بازار بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش بازار بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه در مورد گزارش بازار بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پیش آمد؛ اتفاقاتی بود که از ساعات اولیه معاملات بر روی نماد خساپا دیده شد. در واقع به شکل شوکه کننده ای رنج عجیب و غریبی بر روی سایپا زده شد و سهم به اندازه ی معاملات سالیانه اش معامله گشت و تا جایی پیش رفت

آنچه در مورد گزارش بازار بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پیش آمد؛ اتفاقاتی بود که از ساعات اولیه معاملات بر روی نماد خساپا دیده شد. در واقع به شکل شوکه کننده ای رنج عجیب و غریبی بر روی سایپا زده شد و سهم به اندازه ی معاملات سالیانه اش معامله گشت و تا جایی پیش رفت که سهم خساپا صف خرید شد و بقیه ی نماد های بازار هم به تبعیت از سایپا قدری بالا آمدند. اما به ناگهان صف سایپا عرضه شد و مجدداً بقیه ی بازار هم از آنچه اتفاق می افتاد تبعیت کرد.

ارزش معاملات بازار بورس و گزارش بازار بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزش کل معاملات امروز بازار ۴۰۳,۲۶۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۴,۰۶۳ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.
البته امروز بانک مرکزی نرخ دلار نیما را هم کم کرده بود اما توقع فعالین بر این باور است که این نرخ آرام آرام به حالت قبل بازخواهد گشت.

تأثیر اخبار خودرویی بر بازار

هرچند عده ای مخالف لیدری خودرویی ها در بازار سرمایه هستند؛ اما همانطور که بارها اشاره کردیم، اخبار مربوط به صنعت خودروسازی می تواند بر وضعیت بازار اثر گذار باشد. اثر این ادعا را می توان در معاملات امروز خساپا و اثر مستقیم اش که بر کلیت بازار گذاشت، مشاهده کرد. هرچند این موضوع اتفاق کوچکی بود اما اثرش بر کلیت بازار غیر قابل انکار بود. پس لیدری خودرویی ها و اخبار و تحولات مثبت در آن ها بر کلیت بازار اثر می گذارد.

اثر افزایش نرخ دلار نیما بر بازار

هرچند انتظار داشتیم تغییرات قیمتی در نرخ دلار نیما پیشتر اتفاق می افتاد؛ اما آنچه مسلم است این موضوع است که علت به تأخیر افتادن تصمیم گیری پیرامون نرخ دلار نیما، وجود بازوهای مافیایی و کارتل های قدرتمند اقتصادی و سنگ اندازی آن ها در هر موضوعی است که بخواهد از قدرتشان کم کند. این مافیای کثیف بدون توجه به وضعیت اسف‌بار اقتصادی کشور و شرایط بسیار سخت مردم از چند نرخی بودن ارز نهایت بهره را می‌برد. در چنین شرایطی است که فعالین اقتصادی و دلسوزان کشور وظیفه دارند تا در برابر چنین موضوعی بی تفاوت نباشند و انتقاد خود را نسبت به این معضلات به گوش مسئولان و سیاست مداران برسانند.

سخن پایانی

امروز نماد معاملاتی خساپا توانست تکانی به بازار دهد و اگر حقوقی این نماد فروشنده رو به پایین خساپا نمیشد، قطعا بازار با صف خرید سایپا جانی تازه می گرفت. شاید پس از آن شاهد رویش جوانه امید بر بازار می‌بودیم و روند بازار مسیر تازه ای، در پیش می گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ا دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

عالی

وحید دایی سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۳۰

بسیار عالی و کاربردی و با تشکر از کارشناس تون