تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 13:30
275 بازدید
کد خبر : 20826

پلمب کوروش کمپانی

پلمب کوروش کمپانی
در چند روزه گذشته خبر پلمب کوروش کمپانی بر سر زبان ها افتاده است و خریداران به شرکت هجوم بردند و همین امر باعث پلمب کوروش کمپانی شده

طبق بررسی های صورت گرفته و اخبار واصله، به دلیل شکایات گسترده خریداران موبایل از شرکت کوروش کمپانی که گوشی‌های خریدارن را تحویل نداده است و این موضوع باعث پلمب کوروش کمپانی شده است .

پلمب کوروش کمپانی در بازار موبایل ایران

پلمب کوروش کمپانی

کوروش کمپانی، یکی از فروشندگان گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 ، با قیمت بیست میلیون تومان و گوشی موبایل اپل مدل iPhone 15 Pro Max با قیمت ۴۷.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان و گوشی موبایل اپل مدل iPhone 14 Pro Max با قیمت ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان است و به دلیل شکایات بسیاری از خریداران که در روزهای گذشته بارها اعتراضات خود را به علت عدم دریافت سفارشاتشان بیان کرده‌اند، پلمب شده است.

با این وجود، سایت این شرکت همچنان فعال است و افراد می‌توانند از طریق آن خرید اینترنتی آنلاین انجام دهند. در حال حاضر، دفتر فروش مرکزی این شرکت پلمب شده است. در اوایل دی‌ماه، این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن ادعا کرد که هیچ شاکی خصوصی ندارد و با افتخار خدمات خود را ارائه می‌دهد ولی قضایا یک چیز فراتر از خبر پلمب کوروش کمپانی است  !

موسس کوروش کمپانی کی هست ؟

امیرحسین شریفیان کوروش کمپانی،شرکت کوروش پردازان آی سا با نام برند تجاری کوروش کمپانی در سال ۱۳۹۷ توسط امیرحسین شریفیان با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۷۶۳۲۶۹ و شماره ثبت ۵۷۲۲۱۰ و بامسئولیت محدود در  اداره ثبت شرکتها در استان تهران به ثبت رسید. این شرکت به‌عنوان یک مرکز تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی از جمله موبایل، تبلت، لپتاپ، ماشین‌های اداری و کنسول‌های بازی در بازار موبایل شناخته می‌شود.

روش کار و فروش کوروش کمپانی

شعار و نحوه تبلیغات شرکت کوروش کمپانی این بوده است که موبایل‌ ها و محصولات دیگر  را با قیمتی بسیار کمتر از نرخ واقعی آن در بازار عرضه می‌کند. در ماه‌های اخیر، این شرکت تبلیغات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است. با استفاده از تبلیغات گسترده، اسپانسری از مجموعه‌های معتبر و همچنین بازیگران و سلبریتی‌های مشهور که اخیرا صادق سپیدرودى معروف به صادق بوقی به تبلیغ پرداخته ، تا حد زیادی توانسته است اعتماد گروهی از مردم را جلب کند و آن‌ها را به خرید از خود ترغیب کند.

شرکت کوروش کمپانی ویدیوها و کلیپ‌های تبلیغاتی متعددی را با حضور افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در ماه‌های گذشته، نام کوروش کمپانی بیشتر از همیشه شنیده می‌شد. این شرکت ادعا می‌کرد که آیفون را با قیمتی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان عرضه می‌کند، اما به نظر می‌رسد پس از مدتی فعالیت، نتوانسته است به این وعده پایبند باشد.

روش فروش این چنین شرکت هایی درباره روش فروش نظیر کوروش کمپانی وجود دارد که آنها از روش پانزی استفاده می‌کنند. در واقع، شرکت‌های پانزی با ورود یک سرمایه گسترده به شرکت، فعالیت خود را آغاز می‌کنند و با ادامه تزریق سرمایه، برای بقاء خود تلاش می‌کنند. اما در صورت کمبود ورود سرمایه از سوی مردم، ممکن است با اختلالات جدی در عملکرد خود روبه‌رو شوند. در روش پانزی، سود سرمایه از طریق فعالیت اقتصادی به‌دست نمی‌آید و بیشتر بر اساس تزریق سرمایه افراد است. در این سیستم، گوشی‌هایی با قیمت بسیار پایین به مشتریان عرضه می‌شود تا اعتماد عمومی جلب شود و سپس با جذب خریداران و دریافت سفارش‌های آنها، فروشنده سود خود را برداشت کرده و به آن‌ها به صورت ناچیزی تحویل می‌دهد.

ایا کوروش کمپانی کلاه برداری کرده است ؟

باتوجه به پلمپ کوروش کمپانی و شاکی های خصوصی و مالباختگان از این شرکت و عدم تحویل موبایل های آیفون ۲۰ میلیون تومانی به خریداران یکی از دلایل پلمب شدن دفتر مرکزی  هست.
شرکت‌های مانند کوروش کمپانی، با جزئیات و بندهایی در شرایط خرید و قوانین خود، سعی می‌کنند از مشکلات و پیامدهایی که ممکن است به وجود آید، فرار کنند. به عنوان مثال، در شرایط خرید کوروش کمپانی آمده است که “بعد از ثبت سفارش، امکان بازگشت وجه و لغو سفارش وجود ندارد” و در بخش دیگری آمده است که “سفارش‌ها ممکن است با تأخیری نسبت به زمان مشخص شده در سایت به مشتریان تحویل داده شود”.

در ماه‌های اخیر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به ابلاغ دستور خود به فروشندگان این کالاها کرده است و هشدارهای لازم درباره ادامه فعالیت این شرکت‌ها را نیز صادر کرده است. همچنین، افراد بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری به آگاه‌سازی مردم درباره نحوه فروش به‌صورت پانزی هشدار داده‌اند.

حالا با توجه به پلمب کوروش کمپانی باید منتظر دستگاه قضا و دستگاه های مربوطه باشیم تا از روند و فرایند این موضوع به مال باختگان گزارش دهند.

موسس و مدیر کوروش کمپانی فرار کرد

امیرحسین شریفیان کوروش کمپانی که در روزهای گذشته توانسته است از کشور خارج شود و طبق گزارشات واصله امیرحسین شریفیان و همسرش در کشور امارات در حال تفریح رویت شده است!

این سوال در حال حاضر در فکر تمام مال باختگان کوروش کمپانی باید به کچا مراجعه کنند و چطور از شرکت کمپانی شکایت کنیم، قطعا می چرخد ؟!

با پلمب کوروش کمپانی ماجرا پیچیده تر شده است و امیر حسین شریفیان دیگر در بین مالباختگان نیست . حالا  همه کسانی که برای کوروش کمپانی تبلیغات کرده‌اند، در این ماجرا  قطعا به نفع امیر حسین شریفیان تمام شده است و مردم به امید سود بیشتر، متضرر شده اند. آیا در چنین شرایطی سلبریتی ها یا صدا و سیما که تبلیغ کرده اندبرای اعتبار دادن به کوروش کمپانی مسئولیت حقوقی پیدا خواهند کرد! و مورد تعقیب حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت ؟

چه می شود که سلبریتی های همچون :

  • محسن افشانی
  • الهام حمیدی
  • الهام پاوه‌نژاد
  • مریم مومن
  • هادی ساعی
  • یوسف تیموری
  • محسن ابراهیم‌زاده
  • اکبر عبدی
  • منوچهر هادی
  • یوسف صیادی
  • رضا شفیعی‌جم
  • سید جواد هاشمی
  • صادق بوقی
  • کریم باقری
  • شاهین صمدپور
  • هادی چوپان
  • علیرضا بیرانوند
  • خواهران منصوری
  • کنعانی زادگان

چطور می شود و با چه انگیزه ای این سلبریتی های محترم بدنبال تبلیغات برای کوروش کمپانی رفته اند بدون هیچگونه تحقیق؟! اقای امیرحسین شریفیان مالک KOUROSH COMPANY به چه نحوی انها را به دفتر کوروش کمپانی کشانده است ؟
ایا این سلبریتی ها نیاز یک گوشی همراه داشتند ؟ قدرت خرید یک گوشی را نداشته اند ؟!! بدنبال کد تخفیف بودند ؟
شبهات و سوالات زیاد است .

ورود پلیس امنیت اقتصادی به پرونده کوروش کمپانی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد که پلیس وارد پرونده “کوروش کمپانی” شده است. او به این اشاره کرد که متهم اصلی این پرونده پیش از تشکیل پرونده متواری شده است و اقداماتی صورت گرفته است. یکی از اعضای اصلی این شرکت بازداشت شده و دو نفر دیگر تحت تعقیب قرار دارند. همچنین، با هماهنگی دستگاه قضایی، تمام اموال متهم اصلی پرونده توقیف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ابراز نگرانی کرد که در حین فعالیت این شرکت، برخی افراد سرشناس و شناخته شده به تبلیغات برای این شرکت پرداخته‌اند و به اتهامات آنان نیز رسیدگی خواهد شد. وی افزود که افرادی که گوشی‌ها را از این شرکت خریداری کرده‌اند، باید با همراه داشتن مدارک و مستندات خود به پلیس امنیت اقتصادی فراجا در محل مرزداران مراجعه کنند تا پرونده تشکیل شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تاکید کرد که راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال به آن‌ها امکان می‌دهد تا با رصد فعالیت‌های مجرمان در این حوزه، جلوی فعالیت‌های غیرقانونی را بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالباختگان علیه شرکت کوروش کمپانی

کوروش کمپانی

طبق اخبار واصله برای شکایت از شرکت Korush Company  و ثبت و تشکیل پرونده مدارک زیر مورد نیاز است :

  1. تصویر کارت ملی
  2. تصویر فیش واریزی به حساب کوروش کمپانی
  3. حضور شاکی الزامی است .

وضعیت پرونده کوروش کمپانی

کوروش کمپانی

 به گفته ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه :

پرونده کوروش کمپانی، با شکایت ۵۱۰۰ نفر، در حال حاضر به صورت ویژه در دادگاهی در حال رسیدگی قرار دارد و دادستان تهران کاملاً نظارت بر آن دارد.

اقدامات موثری در جهت شناسایی اموال متهم و افراد مرتبط با او صورت گرفته است. این اموال پس از شناسایی، توقیف شده و برنامه‌های لازم برای بازگرداندن اموال به مال باختگان و افرادی  که آسیب دیده‌اند، در حال بررسی و اجرا است.

در مقاله بعدی در خصوص طرح پانزی به طور مفصل برایتان توضیح خواهیم داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.